۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۵۰۷۵
محمد افشار،مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری عنوان کرد؛
کاهش آسیب پذیری،ارتقاء پایداری ملی،تسهیل مدیریت بحران،افزایش بازدارندگی وتداوم فعالیت های ضروری از اهداف عمده ای است که پدافند غیرعامل آن را دنبال می کند.
سید

محمد افشار،مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در اولین کارگروه تخصصی جهاد کشاورزی پدافند غیرعامل با اشاره به سیاست سازمان پدافند غیرعامل کشور در راستای تجهیز و راه اندازی قرارگاه زیستی به صورت فیزیکی در سال 94 افزود:بحمدالله ظرفیت های استان در این زمینه توسط این کارگروه و کارگروه های مرتبط با حوزه بیولوژیک و زیستی شناسایی شده و گزارش جامعی از فرصت ها،تهدیدات و ظرفیت های استان به سازمان پدافند غیرعامل ارسال گردیده است.

وی ادامه داد: کاهش آسیب پذیری،ارتقاء پایداری ملی،تسهیل مدیریت بحران،افزایش بازدارندگی وتداوم فعالیت های ضروری از اهداف عمده ای است که پدافند غیرعامل آن را دنبال می کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری با اشاره به رشد سریع فناوری و به تبع آن پیدایش تهدیدات نوین افزود:جهت شناسایی و مقابله با این نوع تهدیدات،تشکیل تیم های واکنش سریع در قالب سه تیم در حوزه های 1-دام و طیور و آبزیان 2- نباتات و باغات 3-ذخیره سازی تشکیل می گردد که بتواند در هنگام اقدامات و تهدیدات خصمانه دشمن ضمن داشتن سرعت عمل به کاهش آسیب پذیری کمک بزرگی نماید.

وی ادامه داد:وظیفه تیم های واکنش سریع شناسایی تهدیدات و روش های مقابله با آن و همین طور با توجه به پیدایش تهدیدات نوین در حوزه زیستی و جهاد کشاورزی به روز کردن بانک اطلاعاتی تهدیدات و سرعت عمل در اجرا می باشد.

افشار عنوان کرد :جهت توانمندی هرچه بیشتر تیم های واکنش سریع نیازمند ساماندهی در مسئولیت ها و وظایف اعضای این تیم ها ، شناسایی تجهیزات مورد نیاز و تدوین یک دستورالعمل اجرایی می باشد، که باید در دسترس و اختیار مدیران ارشد حوزه زیستی قرار بگیرد، و این امر با همت و تلاش مضاعف اعضای کارگروه حوزه زیستی محقق خواهد شد.

دبیرشورای پدافندغیرعامل استان با بیان اهمیت مقوله آموزش افزود: وظیفه دیگر این کارگروه که بسیار مهم و حیاتی است،ارائه آموزش های مستمر و به روز به مدیران،کارشناسان حوزه زیستی و جهاد کشاورزی و انتقال و آموزش آن به کشاورزان ، دامداران و افرادی که در خط مقدم تولید محصولات کشاورزی و دامی هستند،می باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر