۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۳۴
ایرلند جنوبی راهبردی برای دفاع از زیرساخت‌های حیاتی و داده‌های مهم در برابر حملات سایبر تنظیم کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، دولت ایرلند راهبرد امنیت سایبر ملی این کشور را منتشر کرد. در این راهبرد آمده است که ایرلند بیش از هر کشور دیگری با خطرهای سایبری مواجه شده است. این خطرها به دلیل وجود شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل، اپل، اینتل، فیس‌بوک، آی بی ام، آمازون، مایکروسافت و بسیاری دیگر از این شرکت‌ها دانسته شده است.

در مورد حفظ فوری زیرساخت‌های حیاتی، مراکز زیر موظف به اقدام در جهت نیل به این هدف شده‌اند:
•    گروه پاسخگویی به حوادث و امنیت رایانه‌
•    وزارت ارتباطات
•    وزارت انرژی
•    وزارت منابع طبیعی و وزارت دفاع
•    نیروی پلیس ایرلند به نام «حافظان صلح»

همچنین دولت باید با آژانس امنیت اطلاعات و شبکه‌ی اتحادیه‌ی اروپا (ENISA) همکاری کند.

نکته‌ی دیگر این است که دولت ایرلند، مرکزی به نام امنیت سایبر ملی (NCSC) تأسیس کرده است. این مرکز وظیفه‌ی توسعه‌ی ظرفیت‌های پاسخگویی سریع به حملات را دارد و همچنین باید ظرفیت‌‌ها را حوزه‌ی سیستم‌های اسکادا گسترش دهد. (اسکادا یک سامانه‌ی مرکزی است که وظیفه‌ی کنترل سایت یا سیستم را در فواصل زیاد بر عهده دارد.) این کشور همانند بسیاری از کشورها از ورود استاکس نت به زیرساخت‌های آب و برق خود نگران است.

بر اساس راهبرد مذکور، یک فرهنگ قوی برای همکاری بین مرکز امنیت ملی ایرلند و نیروهای دفاعی این کشور در حوزه‌ی مهارت‌های فنی و به اشتراک‌گذاری اطلاعات وجود دارد.

نکته‌ی دیگری که در مورد این راهبرد باید گفت این است که به اشتراک‌گذاری اطلاعات و آموزش و تربیت از اجزای اصلی راهبرد هستند. به‌علاوه بر همکاری و ارتباط میان وزارت ارتباطات و مرکز تحقیق جرائم سایبری ایرلند تأکید شده است.



سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر