۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۵۰۰۸
یک مدرس اقتصاد و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: مردمی کردن اقتصاد نخستین و مهمترین مولفه اقتصاد مقاومتی است که در قالب خصوصی سازی محقق شود.
محمود بخشی نژاد  افزود: مردمی کردن اقتصاد به این معناست که مردم کشور در مناسبات اقتصادی مشارکت کنند و خصوصی سازی تجلی مشارکت هرچه بیشتر مردم در اقتصاد است.

وی، واگذاری سهام شرکتهای بزرگ به بورس را از مهمترین اقدامات دولت یازدهم در راستای مردمی کردن اقتصاد و تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و تصریح کرد: هرچند طی دو سال گذشته شاخص بورس از رشد قابل توجهی برخوردار نبوده اما اگر بحران اقتصادی کشور برطرف شود، می توان شاهد روزهای خوب بورس باشیم.

بخشی نژاد، آشتی دادن مردم با فرهنگ کار و فعالیتهای تولیدی را از دیگر مولفه های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور یک اقتصاد رانتی است و فعالیتهای تولیدی در مقایسه با واسطه گری و دلالی از سود بالایی برخوردار نیست که این معضل جوانان و فعالان نیروی کار کشور را از کار و تلاش بازداشته است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تورم مانع تحقق اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: اگر تورم مهار و کاهش پیدا کند، دولت می تواند درآمدهای کاذب را حذف و زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کند.

بخشی نژاد تصریح کرد: نظام های اقتصادی موجود در دنیا همواره با فراز و نشیب های بسیاری روبرو بوده و بحرانهای متعددی را تجربه کرده اند بر همین اساس، این نظام های اقتصادی نمی توانند الگوی مناسبی برای کشورهای جهان باشند.

وی تصریح کرد: در ایران پایه و اساس مناسبات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بر اساس اسلام و آموزه های آن پایه زیری شده، برهمین اساس باید نظام اقتصادی نیز مبتنی بر اسلام و به دور از برخی مشخصه های اقتصادهای غربی باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، اتکا به توانمندی های داخلی با بهره گیری از دانش بومی را اساس اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید کرده اند که اقتصاد کشور باید مبتنی بر فرهنگ کار و تولید و توانمندی های داخلی باشد تا بتوانیم از این منظر خود را به عنوان یک قدرت موثر در منطقه و جهان معرفی کنیم.

توجه به اقتصاد مقاومتی و بسترسازی برای تحقق آن از محورهای مهم سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اخیر معظم له با مسئولان ارشد نظام بود.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر