۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷
کد خبر: ۱۴۸۲۱
تنها بیمار مبتلا به بیماری مرس که در کشور چین تحت مداوای پزشکان قرار داشت، پس از بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، فرد مبتلا یک شهروند کره جنوبی بود که اوایل خرداد ماه از محل قرنطینه اش در کشور خود گریخت و وارد هنگ کنگ شد.

این فرد 44 ساله پس از ورود به فرودگاه هنگ کنگ از سوی ماموران امنیتی بازداشت و بلافاصله به بیبمارستانی در شهر «هویژو» چین انتقال داد شد.

او که برای یک سفر تجاری وارد چین شده بود، قبل از اینکه وارد هنگ کنگ شود، در کره جنوبی مدتی در کنار اعضای خانواده اش بود که به این بیماری مبتلا بوده اند.

همین موضوع که با شیوع بیماری مرس در کره جنوبی همزمان شد، سبب گردید مسوولان وزارت بهداشت چین تدابیر ویژه ای را برای مقابله با ورود این ویروس به داخل کشور در دستور کار قرار دهند.

نصب تجهیزات ویژه در مبادی ورودی کشور بویژه فرودگاهها و تبلیغات گسترده جهت آگاهی دادن مردم در ارتباط با خطرات این بیماری، از جمله تلاشهای دولت چین در این راستا محسوب می شود.

وزرات بهداشت کره جنوبی نیز روز شنبه اعلام کرد که روند درمانی این فرد با موفقیت همراه بوده و او به طول کامل مداوا شده است.

روزنامه چاینا دیلی گزارش داد با مداوای این شهروند کره ای که تنها فرد مبتلا به بیماری مرس در چین بود، هیچ بیمار دیگری در کشور وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، بیماری مرس تا روز گذشته - جمعه - جان 31 نفر را در کره جنوبی گرفت و با ابتلای یک فرد جدید، شمار مبتلایان نیز به 181 نفر رسیده است.

کره جنوبی اولین کشور شرق آسیا است که شهروندانش به این بیماری مبتلا می شوند. اولین مورد بیماری مرس در این کشور اواخر اردیبهشت ماه سالجاری با ابتلای یک مرد 68 ساله کره ای به این بیماری تشخیص داده شد.

ویروس مرس در مقایسه با سارس (سندروم حاد تنفسی) کشنده تر است اما میزان واگیر آن کمتر است. سارس در سال 2003 جان 800 نفر را در شرق آسیا گرفت.

تاکنون هیچ درمان و واکسنی برای ویروس مرس که برای اولین بار حدود سه سال پیش در خاورمیانه مشاهده شد و براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی تقریبا 36 درصد موارد گزارش شده از مبتلایان به این بیماری به مرگ منتهی می شود، ساخته نشده است.

در عربستان سعودی از سال 2012 بیش از 950 نفر به این ویروس آلوده شدند که تاکنون 412 نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند.



ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر