۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۴۷۶۹
شرکت صنایع دفاعی و بریتانیایی بی ای ای سیستمز سرویس امنیت سایبر خود را در کانادا وارد می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی،شرکت بی ای ای سیستمز (BAE Systems) که یکی از بزرگ‌ترین سازندگان تجهیزات نظامی در دنیا بعد از لاکهید مارتین است، سرویس امنیت سایبر خود را که بر پایه‌ی رایانش ابری است، در سازمان‌های تجاری کانادا وارد می‌کند.

این شرکت، محصولات امنیتی مختلفی را برای مقابله با حملات سایبر طراحی کرده است. مثلاً محصولاتی برای مقابله با حملات روز صفرم (Zero Day).

در برخی از گزارش‌ها آمده است که این شرکت از اموال دیجیتالی بیش از پنجاه‌وپنج هزار سازمان در جهان حفاظت می‌کند. همچنین به بیست کشور در جهان راه‌حل‌های فناوری محور و پیشرفته برای حفظ زیرساخت‌ها ارائه می‌کند.

با توجه به رشد حملات روز صفرم، شرکت بی ای ای سیستمز، سرویسی به نام "Email Protection Services" دارد که به ادعای این شرکت، افراد می‌توانند با استفاده از آن در برابر حملات پیچیده مقاومت کنند.

 این سرویس با استفاده از رایانش ابری تولید شده که بدافزارهای موجود را در ایمیل تشخیص می‌دهد. در گزارشی ذکر شده بود با توجه به اینکه یکی از بزرگ‌ترین خطرهایی که کارمندان را تهدید می‌کند نشت اطلاعات آن‌هاست، بیشتر شرکت‌ها آمادگی مقابله با این خطرها را ندارند ولی شرکت بی ای ای گام‌هایی در جهت یافتن این خطرها برداشته است.

همچنین رئیس راه‌حل‌های بازرگانی این شرکت گفت: «جمع‌آوری اطلاعات با کمک ابزارهای سایبری بهترین روش برای شرکت‌ها در رویارویی با حملات سایبر است. با ورود شرکت نظامی ما به شرکت‌های کانادا و اجرای روش‌ها بر پایه‌ی رایانش ابری، می‌خواهیم آن‌ها را در محافظت سریع سامانه‌هایشان کمک کنیم.»

لازم به ذکر است که ورود شرکت‌های صنایع دفاعی در امنیت سایبر نشان‌دهنده‌ی این است که امروزه فضای سایبر جزء انکارناپذیر بخش نظامی است و به‌عنوان بعد دیگری در جنگ و به قول برخی «بعد پنجم جنگ» محسوب می‌شود.



سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر