۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۴۷۵
شهیدان «سیده طاهره هاشمی»، «عبدالحمید دیالمه» و «سلیمان خاطر» به عنوان شهدای شاخص ایران اسلامی در سال ۹۲ معرفی شدند.

به گزارش پايداري ملي، اسماعیل احمدی معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: علی رغم آنکه در کشور ما الگوهای بسیار جامع و کامل به لحاظ ویژگی های برجسته اخلاقی در هزاران شهید وجود دارد اما تاکنون تعداد محدود و انگشت شماری از این شهدا به صورت سطحی در جامعه معرفی شدند که همین تعداد محدود برادران شهید هستند و زنان شهیده حتی در این تعداد محدود معرفی نشدند.

وی ادامه داد: سازمان بسیج مستضعفین در رویکرد جدید به منظور معرفی الگوهای حقیقی به عموم مردم به ویژه جوانان هر ساله در سطوح قشری و ملی شهدایی را که در طول انقلاب اسلامی علی رغم ویژگی های برجسته شان گمنام بوده اند، به جامعه معرفی می کند.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: این معرفی به صورت سالانه بوده و هر استان شهید شاخص خود را در اقشار 20 گانه بسیج از جمله دانش آموزی، دانشجویی، اصناف، مهندسین، پزشکان، اساتید و رسانه به مخاطبان معرفی می کند؛ از سوی سازمان بسیج مستضعفین نیز هر سال یک شهید خواهر و یک شهید برادر به عنوان شهدای شاخص ایران اسلامی در آن سال معرفی می شود.

وی یادآور شد: طی دو سال گذشته شهید محسن وزوایی و شهیده مریم فرهانیان، سال 90 شهید مهدی رجب بیگی و شهیده نسرین افضل، امسال شهید حجت الاسلام عبدالله میثمی و شهیده ناهید فاتحی کرجو معرفی شدند؛ در سال 92 نیز شهید «سیده طاهره هاشمی»، شهید «عبدالحمید دیالمه» و شهید جهان اسلام در عرصه بین الملل «سلیمان خاطر» معرفی خواهند شد.

احمدی بیان داشت: در راستای معرفی این شهیدان و بیان سیره آنها اقداماتی برای تولید آثار فرهنگی در بخش های مستند، کتاب، نماهنگ و شعر آنها صورت گرفته است؛ علاوه بر این در نمایشگاه های فرهنگی کشور این شهدا در غرفه ویژه قهرمانان معرفی می شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر