۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۴۶۷۰
رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد خبر داد
رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد از مهار بیماری هاری در این شهرستان به وسیله واکسیناسیون سگ‌های صاحبدار خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی بایزید حسن‌پور امروز  اظهار کرد: بیماری هاری نوعی بیماری ویروسی است که موجب التهاب مغزی حاد می‌شود که این بیماری ویروسی قابل انتقال از سگ به سایر حیوانات یا انسان است.

وی با بیان اینکه این ویروس از بزاق حیوان مبتلا به هاری و محل گازگرفتگی وارد بدن انسان و یا حیوانی دیگر می‌شود، تصریح کرد: این ویروس در ماهیچه‌ها به سمت اعصاب انتهایی می‌رود و شروع به تکثیر می‌‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد با بیان اینکه در این خصوص حیوان مبتلا به این بیماری معدوم‌سازی می‌شود، افزود: مرگ حیوان در صورت ابتلا به بیماری هاری قطعی بوده و درصد بسیاری کمی از بیماری جان سالم به در می‌برند.

این مسئول با بیان اینکه ابتلا به هاری در انسان نیز بسیار خطرناک است، خاطرنشان کرد: در صورت ابتلای فرد به ویروس هاری باید بیماری را سریعا برای تزریق واکسن هاری به مراکز درمانی انتقال داد.

حسن‌پور علائم این بیماری را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: بیماری هاری به شکل هاری خشمگین و هاری فلجی در حیوانات گوشت‌خوار اهلی و وحشی که مورد تهاجم ویروس هاری قرار گرفته است خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیش‌ترین موارد گزش در مناطق روستایی رخ می‌دهد، اعلام کرد: واکسیناسیون سگ‌ها و معدوم‌سازی سگ‌های آلوده به این بیماری می‌تواند تا حد چشمگیری از کاهش این بیماری در روستاها کمک کند.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد از واکسیناسیون 85 قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در مهاباد خبر داد و افزود: این سگ‌ها پس از واکسیناسیون قلاده‌گذاری شدند.


فارس نیوز
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر