۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۹
کد خبر: ۱۴۶۱۸
در آستانه برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، همکاری های منطقه ای ایران و این سازمان در دیدار مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو با بختیار حکیم اف نماینده ویژه روسیه در امور سازمان شانگهای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نماینده ویژه روسیه در امور سازمان شانگهای در دیدار با سفیر کشورمان با اشاره به موقعیت و ظرفیتهای سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد که با تکمیل فرایند پیوستن ایران و دیگر کشورهای مهم منطقه ای به سازمان همکاری شانگهای، این سازمان بتواند نقش موثرتری در معادلات منطقه ای و جهانی بازی کند.

وی همچنین ابراز امیداری کرد که با توجه به دعوت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از حسن روحانی رئیس جمهور ایران برای شرکت در اجلاس بریکس و سازمان همکاری شانگهای، ایشان در این نشست ها حضور داشته باشند.

مهدی سنایی نیز در این دیدار اجلاس سران کشورهای گروه بریکس و سازمان همکاری شانگهای در اوفا (پایتخت جمهوری باشقیرستان روسیه) طی روزهای 18 و 19 تیرماه را رویدادی مهم و تاثیرگذار برشمرد و ابراز امیدواری کرد با حضور فعال کشورها در این رویداد، نتایج خوبی حاصل شود.

وی با اشاره به مشارکت فعال ایران در تمامی نشست های سازمان همکاری شانگهای، عضویت جمهوری اسلامی ایران در این سازمان را باعث تقویت آن و امکان هرچه فعال تر شدن این سازمان در سطوح منطقه ای و جهانی دانست.

سازمان همکاری های شانگهای سازمانی بین دولتی و بین المللی است که 15 ژوئن سال 2001 میلادی در شانگهای چین و با حضور کشورهای قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شد.

جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، پاکستان و هند به عنوان ناظر در این سازمان حضور دارند و در اجلاس آن شرکت می کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر