۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۴
کد خبر: ۱۴۶۱۵
امام جمعه موقت تبریز:
امام جمعه موقت تبریز گفت: اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی و لندنی در مقابل اسلام ناب محمدی مردود است و اسلام ائمه معصومین ، نجات بخش و راهنمای همه انسان هاست.
حجت الاسلام علی حاجی زاده در خطبه های نخستین جمعه از ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران تبریزی اظهار کرد: اختلاف با آمریکا به مذاکرات هسته ای محدود نمی شود بلکه این کشور از سالهای اول انقلاب با ایران سردشمنی داشته و همچنان غیرقابل اعتماد است.

وی افزود: طبق فرمایش حضرت امام راحل اگر تمام آمریکا را مسجد بسازند و ندای الله اکبر از مناره های آن سرداده شود باز نباید شعار مرگ بر آمریکا فراموش شود چرا که آمریکا شیطان بزرگ است.

حجت الاسلام حاجی زاده در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت های هفته پیش رو اشاره کرد و گفت: در سال 1360 و به فرمان امام راحل سازمان تبلیغات اسلامی تاسیس شد چرا که اهمیت تبلیغات در دین بسیار است و بسیاری از انبیا بر سر تبلیغ ادیان جان باخته اند و در واقع دین بدون تبلیغات نمی تواند تسری و تاثیرگذاری داشته باشد.

وی افزود: مناسبت دیگر هفته قوه قضاییه است و عدالت فردی و اجتماعی در جامعه در گرو فعالیت این قوه است و این قوه باید با تمام توان در برابر تخلفات، زمین خواری ها و فساد مبارزه کند.

حجت الاسلام حاجی زاده همچنین به هفته آب و صرفه جویی در مصرف این نعمت بزرگ الهی اشاره کرد و افزود: با توجه به شروع فصل گرما و همچنین مشکل کم آبی موجود در کشور نیاز است همه در مصرف این نعمت صرفه جویی کنیم.

وی همچنین با خیرمقدم گویی به مناسبت حضور 60 نفر از طلاب غیرایرانی جامعه المصطفی قم در نماز جمعه این هفته تبریز گفت: امیدوارم این طلاب سفیران هدایت در ممالک خود باشند و اسلام ناب محمدی را در کشورهای خود تبلیغ کنند.



*** مبارزه با استکبار جهانی تمامی ندارد

استاندار آذربایجان شرقی نیز در سخنرانی قبل از خطبه ها گفت: مبارزه با استکبار جهانی تمامی ندارد و اگر امروز در مرزها به طور مستقیم با استکبار جهانی در جنگ نیستیم در بیرون از مرزها و در جاهای مختلف و در حمایت از مظلومان و آزادی خواهان با استکبار در نبردیم.

اسماعیل جبارزاده اظهار کرد: امروز فرزندان این مرز و بوم در دفاع از قرارگاه حضرت زینب (س) و حمایت از مردم مظلوم سوریه و عراق در مقابل داعش به عنوان مدافعان حرم و مستشاری نظامی در این کشورها حضور دارند و در حال مبارزه با استکبار جهانی هستند.

وی از مردم استان خواست تا حمایت های مادی و معنوی خود از مردم این دو کشور اسلامی را دریغ نکنند و از ستاد حمایت از حرم حضرت زینب (س) که به زودی تشکیل می شود با کمک های نقدی خود حمایت کنند.

جبارزاده همچنین با تشکر از مردم استان به مناسبت استقبال پرشور از رییس جمهوری افزود: در این سفر تصمیمات خوبی برای توسعه استان گرفته شد و مقرر شد تا با 11 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار ظرف دو سال طرح های مصوب به بهره برداری برسند و این اعتبار بیش از پنج برابر اعتبارات عمرانی سالیانه استان است.

وی همچنین به هفته آب و صرفه جویی در مصرف این نعمت الهی اشاره کرد و گفت: امیدوارم مردم همانند همیشه در امر صرفه جویی دولت را همراهی کنند تا تابستان امسال قطعی آب و برق نداشته باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با گرامیداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: فقر، رشد جمعیت و نابودی محیط زیست همواره بشر را تهدید کرده اما امروز تهدید جدی تری به نام مواد مخدر بشر را هدف قرار داده و استکبار جهانی نیز برآن دامن زده است.

جبارزاده گفت: تجارت مواد مخدر به سومین تجارت دنیا پس از نفت و اسلحه تبدیل شده و سوداگران مرگ میلیاردها دلار از طریق قاچاق مواد مخدر و خرید و فروش آن سود می برند.

وی افزود: ایران نیز به دلیل همسایگی به مرکز تولید این مواد و قرارگرفتن در مسیر ترانزیت این مواد به کشورهای غربی همواره درگیر بوده و تاکنون بیش از 3700 نفر در این راه شهید شده اند هزینه های زیادی بر کشور تحمیل شده است.

وی گفت: امروز مشخص شد که اشغال افغانستان که به بهانه مبارزه با تروریسم صورت گرفت با هدف دستیابی بیشتر به مواد بوده چرا که آمار تروریست ها در افغانستان بیش از گذشته شده و تولید مواد مخدر نیز 35 برابر شده است.

جبارزاده به مرز مشترک 200 کیلومتری با افغانستان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته در پی اقداماتی که انجام شد بیش از 550 تن مواد مخد در کشور کشف شد و در این ارتباط 270 هزار نفر دستگیر شدند و متاسفانه امروز بخش اعظمی از زندانیان کشور را زندانیان مواد مخدر تشکیل می دهند.

وی گفت: 55 درصد از امار طلاق های کشور نیز به نوعی به مواد مخدر مرتبط است و اعتقاد دولت بر این است که برای مبارزه با این پدیده شوم این موضوع باید اجتماعی شود و مردم در جریان همه امور قرار گیرند و صرف مبارزه نظامی در این خصوص تاثیرگذار و نتیجه بخش نخواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر یک میلیون و 325 هزار نفر معتاد در کشور شناسایی شده که 55 درصد آنها متاهل هستند و در واقع بیش از پنج میلیون نفر از جمعیت کشور درگیر موادمخدر و مشکلات این پدیده هستند.

جبارزاده به دست داشتن استکبار در مواد مخدر اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی به این نتیجه رسیده که از طریق جنگ نمی تواند انقلاب اسلامی را متوقف کند چرا که جوانان این کشور جان دادند اما وجبی از خاک کشور را به دشمن ندادند از این رو استکبار درصدد است تا از طریق اعتیاد جوانان این کشور را سست کند.

حضور مردم در نماز جمعه این هفته تبریز به حدی بود که صف های نماز در خارج از مصلی اعظم این شهر نیز تشکیل شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر