۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۴۵۷۸
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی فرارسیدن ماه مبارک مضان، ماه رحمت وبرکت را به روسای مجلس کشورهای اسلامی تبریک گفت.
رییس مجلس شورای اسلامی در این پیام خطاب به رییسان مجالس کشورهای اسلامی نوشته است: با کمال خرسندی فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه قرآن، ماه رحمت و برکت را به جنابعالی و همکاران محترم صمیمانه تبریک و تهنیت می گوییم و از خداوند متعال بهروزی و سعادت جنابعالی سربلندی و عزت روزافزون امت اسلامی را خوستارم.

دربخش دیگر این پیام آمده است:وقایع سال های اخیر در پهنه وسیع جهان اسلام به روشنی خطرات گسترش تفکر و فرهنگ خشونت طلبلانه تکفیری گری را به عنوان بزرگترین چالش فراروی امنیت یکپارچگی و پیشرفت امت اسلامی در سال های آینده گوشزد می کند.

لاریجانی افزود: برخلاف نص صریح بسیاری از آیات قرآن کریم از جمله «اطیعوالله و رسوله و لاتنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم »و یا« واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» وسنت موکد رسول گرامی اسلام در دعوت به همدلی همزبانی و برادری وپرهیز از اختلاف و درگیری میان مسلمانان، تکفیری گری با تحریف مبانی دین اسلام و ترویج درگیری واختلاف مذهبی میان امت اسلامی تهدید جدی برای پیشرفت و ثبات موجودیت و یکپارچگی کشورهای اسلامی است.

در پیام لاریجانی آمده است: پارلمان جمهوری اسلامی ایران هدف خود را در سیاست خارجی ایجاد تفاهم و گفتگو میان کشورهای مسلمان قرار داده تا از این راه بر رفع مشکلات فیمابین فائق آمده درجهت پیشرفت و توسعه امت سلامی گام برداریم.

همچنین برای دشمنان مشترک فرصتی برای جنگ افروزی که نتیجه آن مسلمان کشی تخریب دستاوردهای صدها ساله وعقب ماندگی مسلمانان از نظرعلمی صنعتی و در عرصه جهانی است فراهم نسازیم.

درپیام رییس مجلس ابراز امیدواری کرده است که در پرتو معارف و برکات عمیق ماه مبارک رمضان، شاهد تحکیم و تقویت انسجام و وحدت میان امت اسلامی باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر