۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۴۵۷۶
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح تشدید کنترل بهداشت اماکنی مانند رستوران ها، مراکز عرضه غذا، مراکز تفریحی و پارک ها ویژه ماه مبارک رمضان از امروز چهارشنبه آغاز شد.
محسن فرهادی افزود: این طرح به مدت یک ماه تا پایان ماه رمضان ادامه دارد و بطورمیانگین دو هزار تیم سیار برای بازرسی و کنترل این اماکن فعالیت دارند.

وی با یادآوری اینکه اجرای این طرح به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: بازرسان بهداشت در ساعات قبل و بعد از افطار بهداشت رستوران ها و مراکز تفریحی را کنترل می کنند و از سوی دیگر نیز افزایش نمونه برداری های مواد غذایی مانند آش و حلیم در دستورکار فعالیت این بازرسان قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح ، کنترل ویژه ای روی قنادی ها می شود تا محصولات آنها به ویژه زولبیا و بامیه دارای شرایط بهداشتی لازم باشند و بطورمثال استفاده روغن در این محصول با رعایت اصول بهداشتی ، صورت گرفته باشد.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: همچنین بازرسی های بهداشتی بر مراکز تفریحی آبی و استخرها بعدا از افطار در دستور کار قرار گرفته است و پارک ها و مراکز تفریحی نیز از نظر بهداشت آب شرب، بهداشت مواد غذایی رستوران و بوفه های داخل آنهاو مدیریت پسماند و زباله ، کنترل می شوند.

فرهادی افزود: بازرسان بر رستوران هایی که فعالیت آنها تا سحر ادامه داشته باشد نیز نظارت خواهند داشت و به طور کلی پوشش های نظارتی این اماکن در ماه رمضان افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: کنترل های بهداشتی به ویژه بر غذاهای محلی و خاص مانند رشته خشکار، زولبیا و بامیه، آش و حلیم تشدید می شود.

وی با اشاره به وجود حدود پنج هزار و 900 بازرس بهداشتی در سراسر کشور گفت: مردم در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی اماکن در ماه رمضان می توانند با سامانه پاسخگوی 1490 تماس بگیرند و شکایات خود را مطرح کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر