۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۴۴۶۶
معاون سلامت و بحران سازمان پدافند غیرعامل:
به گفته معاون سلامت و بحران سازمان پدافند غیرعامل در سند ملی طرح جامع پدافند غیرعامل تلاش شده تا اهداف،‌ راهبردها و استراتژی‌های مورد نظر به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار گرفته و زمینه برای حرکت‌های مفید و مؤثر فراهم آید.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، معاون سلامت و بحران سازمان پدافند غیرعامل در همایش پدافند غیر عامل استان کرمانشاه که با حضور رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور و جمعی از مسئولین استانی در مجتمع بعثت شهر کرمانشاه برگزار شد، با تاکید بر اینکه تهدیدات زیستی می تواند آسیبهای زیادی به کشور وارد کند، گفت: تهدیدات زیستی می تواند به زیر ساخت های مدیریتی کشور آسیب جدی وارد کند و این مسئله لزوم برنامه ریزی برای مقابله با این تهدیدها را نشان می دهد.

معاون سلامت و بحران سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه برنامه‌های خوبی  در حوزه پدافند غیرعامل توسط جامعه بهداشت، درمان و پزشکی  طراحی شده است، گفت: در این راستا سند ملی طرح جامع پدافند غیر عامل در سطوح مختلف برای اجرایی شدن تدوین شده است.
به گفته وی از سال گذشته یک قرارگاه پدافند زیستی برای به تصویب رساندن و به اجرا درآوردن این سند ایجاد شده که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا شهریور ماه امسال این قرارگاه باید بتواند ارتباط خود را با استان ها برقرار کند و از این طریق منشاء تحول شود.

این مسئول ابراز امیدواری کرد: با همکاری دستگاه‌ها و برنامه‌های اجرایی که در این حوزه تهیه شده  و در سایه عملیاتی شدن سند پدافند غیرعامل زیستی و انسانی بتوانیم در حوزه‌های مختلف شاهد و ناظر یک حرکت راهبردی باشیم.

معاون سلامت و بحران سازمان پدافند غیرعامل افزود: در سند ملی طرح جامع پدافند غیرعامل تلاش شده تا اهداف،‌ راهبردها و استراتژی‌های مورد نظر به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار گرفته و زمینه برای حرکت‌های مفید و مؤثر فراهم آید.

وی استفاده از بسیج و پتانسیل های آن را در راستای تحقق اهداف سند ملی طرح جامع پدافند غیرعامل اثرگذار ارزیابی کرد.

معاون سلامت و بحران سازمان پدافند غیرعامل در ادامه با بیان اینکه امسال در برگزاری مانورهای تخصصی در حوزه‌ بهداشت، درمان و سلامت به دنبال کیفیت بخشی هستیم، گفت: در تلاشیم تا رزمایش ها و مانورها را با کیفیت بالاتری برگزار کنیم.

وی در ادامه  پدافند غیرعامل را کلیه اقدامات غیرمسلحانه‌ای دانست که با هدف کاهش آسیب‌پذیری‌های کشور و افزایش قدرت بازدارندگی و تداوم خدمت‌رسانی و تسهیل در امور در شرایط بحرانی به وجود می‌آید و افزود: در حوزه پدافند غیرعامل اقدامات خوبی در چارچوب بهداشت و حفظ تندرستی و سلامت مد نظر قرار گرفته، به طوری که در شرایط سخت و با هدف جلوگیری از آسیب‌های احتمالی حرکت‌ها و زمینه‌سازی‌ها به سمتی است تا بتوان راهبرد درست و حرکت مؤثر و کارآمد را به انجام رساند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر