۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۴۴۳۴
معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی:
معاون آموزشی دانشگاه شهیدبهشتی بابیان اینکه هرباریوم (موزه)گیاهان و مواد اولیه دارویی کشور از لحاظ جنبه های پژوهشی و استراتژی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است،گفت:ازهرباریوم تخصصی گیاهان و مواد اولیه دارویی می توان به عنوان پدافند غیرعامل استفاده کرد.
دکتر محمدرضا فقهی امروز چهارشنبه در مراسم راه اندازی نخستین هرباریوم (موزه) گیاهان و مواد اولیه دارویی کشور در دانشگاه شهید بهشتی افزود:پژوهشگران گیاهان دارویی با تحقیقات و مطالعات گسترده درباره خواص دارویی می توانند در صورت ضرورت از بروز بیماری ها در کشور پیشگیری کنند.

فقهی با بیان اینکه هرباریوم به عنوان بانک جامع از عصاره و اسانس و همچنین بذر گیاهان جمع آوری شده است، گفت:یکی از مزیت های هرباریوم زمانی مشخص می شود که بیماری یا میکروبی در کشور شیوع پیدا کند که در این زمان پژوهشگران با توجه به جمع آوری عصاره ها و اسانس هایی که در این بانک موجود است می توانند در مدت زمان کوتاه ضدمیکروب آن را شناسایی کنند.

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد:یکی از برنامه های راهبردی که در این دانشگاه به تصویب رسیده راه اندازی هرباریوم گیاهان و مواد اولیه دارویی است.

فقهی در ادامه با اشاره به اینکه مرکز تعالی آموزش این دانشگاه در حال تاسیس و سرفصل های آن در حال تحول است، افزود: توانمندی سازی دانشجویان برای ورود به بازار کار برنامه ریزی و محتوای کامل این سرفصل ها آماده شده است.

وی بیان کرد:این اقدام در تمامی رشته های دانشگاه شهید بهشتی دیده شده است و با این شرایط می توان گفت آموزش در دانشگاه ظرف پنج تا شش سال آینده متحول خواهد شد.

همچنین در این مراسم محمدرضا چیتی معاون بازاریابی بانک گردشگری گفت:بانک گردشگری جهت سرمایه گذاری علمی و زیر بنایی در کشور پیش قدم بوده است و هر گونه اقدام برای سلامتی جامعه را حمایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم برای فعالیت های تحقیقاتی حمایت های دولتی صورت گیرد،اضافه کرد:برای راه اندازی این بانک مبلغ 73 میلیون تومان وام بلاعوض اختصاص داده شده است.

وی افزود:بانک گردشگری برای پروژهای مطالعاتی و دانشگاهی حمایت هایی را در دست اقدام دارد و برای شرکت های دانش بنیان نیز با شرایط خاصی حمایت هایی را درنظر گرفته است.

نخستین هرباریوم (موزه) گیاهان و مواد اولیه دارویی کشور با حضور اعضای هیات رئیسه دانشگاه شهید بهشتی و معاون بازاریابی بانک گردشگری امروز چهارشنبه در محوطه این دانشگاه افتتاح شد. 

به گزارش خبرنگار گروه علمی، هرباریوم پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی دانشگاه شهید بهشتی گنجینه ارزشمندی بیش از 1700 نمونه را داراست که دارای گواهی ثبت بین المللی بوده و به صورت تخصصی بر روی گیاهان دارویی ایران تمرکز کرده است و بانک جامعی از عصاره و اسانس و همچنین بذر گیاهان را در اختیار قرار خواهد داد. 

گونه های گیاهی این هرباریوم، توسط تیم های تحقیقاتی زبده گردآوری شده و استخراج آنها با حلال های مختلف و طی روش ها و فرآیندهای متفاوت صورت گرفته است. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر