۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۱۴۳۲۹
اجلاس آژانس بین‌المللی هسته‌ای در وین در مورد امنیت سایبر تأسیسات هسته‌ای با حضور کشورهای عضو سازمان ملل برگزار شد.

در اجلاس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین که ۶۵۰ متخصص از ۹۲ کشور عضو سازمان ملل متحد شرکت کردند، یوکیا آمانو (Yukia Amano)، مدیرکل آژانس، در مورد اقدامات لازم بین‌المللی برای محافظت از تأسیسات هسته‌ای در برابر تهدیدات سایبری هشدار داد.
وی گفت: «گزارش‌ها و تلاش‌هایی که در مورد حملات سایبری یک حادثه روزمره است. صنعت هسته‌ای، ایمن نیست. فقط در سال گذشته، موارد مختلفی از حملات بر پایه بدافزار به نیروگاه‌ها هسته‌ای صورت گرفته است.» این اجلاس که با عنوان «امنیت رایانه در دنیای هسته‌ای» در پایتخت اتریش از اول ژوئن آغاز شده و تا پنجم این ماه ادامه دارد. هدف این اجلاس، برای این است که کشورها بر روی مسائل بین‌المللی در جایی‌که امنیت سایبر و امنیت هسته‌ای به دو بخش تقسیم می‌شود، همکاری کنند.
علاوه بر کشورهای سازمان ملل، از دیگر شرکت‌کنندگان این اجلاس، پلیس بین‌الملل (INTERPOL)، اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU)، موسسه تحقیقاتی بین‌المللی دادگستری و جرم (UNICRI)، گروه الکتروتکنیکی بین‌المللی (IEC) بودند. همچنین مدیرکل آژانس افزود: «کشورها باید مطمئن شوند که تمامی ابزارهای امنیتی هسته‌ای که موردتوافق قرار می‌گیرد، معتبر و قانونی است. من یقین دارم که این اجلاس می‌تواند سبب همکاری‌هایی برای تقویت امنیت هسته‌ای در سراسر جهان شود.»

         مدیر‌کل آژانس بین‌المللی هسته‌ای

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر