۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۴۳۲۴
رئیس شبکه دامپزشکی نقده اعلام کرد
رئیس شبکه دامپزشکی نقده از واکسیناسیون دام‌های این شهرستان علیه بیماری تب مالت خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی،محمدحسین حقیقت‌نیا امروز اظهار کرد: بیماری تب مالت نوعی بیماری مشترک بین انسان و دام است که از دام‌ها به انسان منتقل می‌شود.

وی فرآورده‌های خام دامی آلوده به بیماری تب مالت را مهمترین موارد شیوع این بیماری اعلام کرد و افزود: مصرف گوشت، شیر، پنیر و سایر فرآورده‌های خام دامی آلوده از جمله مواردی است که این بیماری را منتقل می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی نقده با بیان اینکه این بیماری از نظر اقتصادی و بهداشتی مضرات زیادی به دنبال دارد، گفت: در صورت عدم کنترل بیماری تب مالت، سالانه این بیماری هزینه‌های جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

حقیت‌نیا با بیان اینکه در این خصوص تمام دام‌های سبک و سنگین نقده علیه بیماری تب مالت واکسینه می‌شوند، ادامه داد: امسال 140 هزار و 536 راس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب مالت در نقده واکسینه شده‌اند.

وی با بیان اینکه این بیماری ضایعات فراوانی به دنبال دارد، اظهار کرد: سقط جنین، کاهش تولید شیر و لاغری دام از جمله علائم این بیماری است که می‌تواند به انسان منتقل و انسان را درگیر بیماری تب مالت کند.

رئیس شبکه دامپزشکی نقده با بیان اینکه واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری تب مالت به صورت رایگان انجام می‌گیرد، تصریح کرد: در این راستا اکیپ‌های دامپزشکی با اعزام به محل نگهداری دام‌ها نسبت به واکسیناسیون آن‌ها اقدام می‌کنند.

حقیقت‌نیا با بیان اینکه در این راستا حدود 96 درصد دام‌ها مورد واکسیناسیون قرار گرفته‌اند، افزود: واکسیناسیون سایر دام‌ها نیز ادامه دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر