۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۴۳۰۴
اداره کل پدافند غیرعامل استانداری مازندران
دوره آموزشی ساخت و ساز روستائی با تاکید بر پدافند غیرعامل ویژه دهیاران شهرستان عباس آباد سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان عباس آباد برگزار شد.
دوره آموزشی ساخت و ساز  روستائی با تاکید بر پدافند غیر عامل  ویژه دهیاران شهرستان عباس آباد  در سالن اجتماعات  آموزش و پرورش شهرستان عباس آباد برگزار شد.
صفری معاون فرماندار شهرستان عباس آباد  در این نشست با برشماری  آثار و پیامدهای  بحران برف سال 92 در شهرستان آنرا از رویکرد مدیریت بحران یک زنگ خطر و هشدار جدی دانست  تا دستگاه ها ، شهرداری ها و دهیاری ها  توان خود را در مقابله با  این بحران مورد سنجش قرار دهند و بر اهتمام جدی دهیاران در مسیر دستیابی به ایمنی پایدار تاکید کرد.وی یکی از الزامات پدافندغیرعامل  مسیرهای دسترسی  ایجادکنارگذرها دانست و بر اجرای این طرح  برای روستاهای مسیر اصلی تاکید کرد.
در ادامه مهندس محمدی شیرکلائی کارشناس مسئول پدافند غیرعامل استان و مدرس دوره ضمن تشریح اصول و مفاهیم  پدافندغیرعامل و ضرورت آن ، نقش پدافند غیرعامل را در کاهش آسیب پذیری اماکن جمعی  عمومی شهری و روستائی  بی بدیل دانست و خاطر نشان کرد اجرای الزامات پدافندغیرعامل موجب تقلیل خسارات و صدمات ، کاهش قابلیت سامانه های شناسائی و هدف یابی تسلیحات دشمن و کاهش هزینه  در شرایط بحران  به کشور خواهد بود.
وی انتخاب عرصه ایمن و تعیین مقیاس بهینه  استقرار جمعیت و فعالیت در فضا  ، پراکندگی در توزییع عملکرد ، ابتکار توجیه اقتصادی پروژه ، موازی سازی سیستم های پشتیبانی وابسته ومقاوم سازی استحکامات  و ایمن سازها را بعنوان  اصول پدافند غیرعامل برشمرد که با رعایت آن حجمه آسیب پذیری وارده بر مجموعه و سیستم کاهش خواهد یافت. وی سپس به تشریح  مبحث 21 مقررات ملی ساختان و ضوابط آن برای اجرا توسط دهیاران بعنوان محل صدور پروانه پرداخت.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر