۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۳۷۳
معاون اداره کل پدافند غیرعامل استان بوشهر گفت: ساختار پدافند غیرعامل از چهار قرارگاه، شامل پدافند زیستی، پدافند پرتویی، پدافند سایبری و کارگروه دفاع اقتصادی تشکیل می‌شود که در سطح استان بوشهر راه‌اندازی شده‌اند.
به گزارش پایداری ملی، محمد نجفی صبح امروز در یازدهمین جلسه شورای اداری دشتی به ایجاد ساختار پدافندغیرعامل درسطح استان و شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: انجام دفاع غیرعامل، ایجاد و فعال سازی ساختارپدافند غیرعامل در استان و شهرستان‌ها و نهادینه‌سازی آن در سطح شهرها، بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان به منظور افزایش ایمنی، پایداری و کاهش آسیب‌پذیری با به کارگیری ظرفیت‌های استانی در برابر تهدیدات و اقداماتی نظامی عنوان کرد.

معاون اداره کل پدافندغیرعامل استانداری بوشهر افزود: برآورد تهدید، کاهش آسیب‌پذیری‌ها و پایدار کردن استان، تداوم چرخه خدمات ضروری و ارتقاء تحمل مقاومت مردم، حفاظت از جان مردم، تامین نیازهای ضروری و مورد نیاز مردم یکی از ماموریت‌های پدافند غیرعامل در شهرستان‌های استان است.

وی ادامه داد: استفاده از تمام امکانات مردمی و بسیج منابع در شرایط بحرانی ناشی از تهدیدات نظامی دشمن یک ضرورت است.

نجفی سازماندهی و ایجاد سازوکار لازم در پدافند غیرعامل و دفاع نظامی مورد نیاز، برآورد تهدیدات و اقدامات دشمن، نقاط آسیب‌پذیر، هم‌افزایی‌ها و مخاطرات در سطح استان را یکی دیگر از ماموریت‌ها در حوزه پدافند غیرعامل بیان کرد.

وی با بیان اینکه ما باید مردم را در شرایط تهدید به خوبی اداره و حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: تداوم چرخه خدمات اساسی و تامین نیازهای ضروری مردم از قبیل نان، غذا، آب، برق، انرژی اضطراری، سلامت و بهداشت و درمان، تامین جان‌پناه امن برای مردم در شرایط تهدید نظامی دشمن برای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از مهم‌ترین ماموریت‌های اداره کل پدافند غیرعامل است.

معاون اداره کل پدافندغیرعامل استانداری بوشهر یادآور شد: پدافند غیرعامل در کشور و تاثیرات آن به فرمان مقام معظم رهبری راه‌اندازی شد که پس از شهرستان بوشهر دومین جلسه پدافند غیرعامل در شهرستان دشتی تشکیل شد.

وی هدف از تشکیل این جلسات در سطح شهرستان‌های استان بوشهر را اهمیت پدافند در سیستم اجرایی عنوان کرد.

نجفی خاطرنشان کرد: در راستای همین اقدام و اقداماتی که در سطح استان بوشهر انجام شده تشکیل شورای استانی است که در همین راستان کمیته پدافند غیرعامل شهرستان در سطح شهرستان‌ها با مسئولیت فرمانداران تشکیل خواهد شد و احکام آن نیز توسط استاندار صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استاندار بوشهر نگاه ویژه‌ای به بحث پدافند غیرعامل دارند، افزود: ساختار پدافند غیرعامل از چهار قرارگاه که شامل پدافند زیستی، پدافند پرتویی، پدافند سایبری و کارگروه دفاع اقتصادی ایجاد می‌شود که در سطح استان بوشهر راه‌اندازی شده‌اند و کارگروه‌های تخصصی آن نیز با حضور دستگاه‌های اجرایی انجام شده است و ما گام مهمی در این راستا خواهیم داشت.

نجفی اضافه کرد: بوشهر در شرایط کنونی در حوزه پدافند غیرعامل یکی از استان‌های پیشتاز در سطح کشور است و تلاش خواهد شد تا این گام با جهش و سرعت بیشتری برداشته شود.

وی ادامه داد: ایجاد و فعال‌سازی ساختار غیرعامل و نهادینه‌سازی در سطح شهرستان‌ها و بخش‌ها یکی دیگر از برنامه‌های این اداره کل است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر