۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۱۳۶۱۳
پژوهشگر آمریکایی:
رییس یک پژوهشکده آمریکایی خاطرنشان کرد: واشنگتن از طریق سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به تنش آفرینی در اروپا می پردازد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، دانیل مک آدامز رییس پژوهشکده صلح و رفاه آمریکا موسوم به «ران پل» در مقاله ای که بخشی از آن روز یکشنبه در خبرگزاری روسیا سگودنیا انتشار یافت، یادآور شد: آمریکا از بروز تنش و تشدید اختلافات میان اروپا و روسیه برای پیشبرد سیاست های خود و نیل به اهداف راهبردی در این منطقه بسیار مهم استفاده می کند.

وی افزود: در این ارتباط ژنرال فیلیپ بریدلاو فرمانده آمریکایی نیروهای ناتو در اروپا مأموریت خاصی دارد که شامل تشدید اختلاف میان روسیه و کشورهای اروپایی و ناتو است.

کارشناس آمریکایی تصریح کرد: ادعاهای ژنرال بریدلاو در مورد روسیه به ویژه ادعای اخیر وی مبنی بر حضور نیروهای روسی در شرق اوکراین با واقعیت مطابقت ندارد.

وی ادامه داد: بریدلاو به منافع آمریکا توجه دارد و ادعاهای وی در ماههای اخیر در مورد روسیه و تهدیدهای ناشی از این کشور برای اروپا و اوکراین ماهیت سیاسی دارد.

رییس پژوهشکده صلح و رفاه آمریکا گفت: فرمانده نیروهای ناتو در اروپا از هر فرصت ممکن برای طرح ادعاها در مورد روسیه استفاده می کند و سعی دارد این کشور را به عنوان تهدید جدی برای امنیت اروپا معرفی کند؛ اما تاکنون بریدلاو هیچ گونه شواهدی برای اثبات ادعاهای خود در مورد روسیه ارائه نکرده است. 

وی خاطرنشان کرد: حتی رسانه های اروپایی هم به بی اساس بودن ادعاهای بریدلاو پی برده اند و به عنوان مثال نشریه آلمانی اشپیگل اخیرا نوشت که ادعاهای این ژنرال آمریکایی بی اساس است. 

مک آدامز، اتهام ناتو به روسیه مبنی بر ایجاد تهدید برای کشورهای اروپایی و اعضای ناتو را بی پایه و اساس خواند و افزود: ناتو حضور نظامی خود در مناطق مجاور مرزهای روسیه را گسترش داده است و به همین دلیل نمی تواند روسیه را به بی ثباتی کشورهای عضو پیمان متهم کند. 

روابط روسیه و ناتو در یک سال اخیر بر اثر مسأله اوکراین پرتنش شده و ناتو چندین رزمایش در کشورهای همسایه روسیه برپا کرده است و نیروهای روسیه نیز با برگزاری رزمایش های مختلف به این اقدامات پیمان آتلانتیک شمالی پاسخ داده اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر