۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۹
کد خبر: ۱۳۵۷۰
استان كهگيلويه و بويراحمد
مديركل پدافند غيرعامل استانداري در حاشيه اين نشست به خبرنگاران، گفت: هدف از برگزاري اين كارگاهها و دوره هاي آموزشي براي فاصله گرفتن با دنيايي مدرن و الكترونيكي نيست.

سرپرست پليس فتا در كارگا آموزشي امنیت فضای مجازی ویژه کارکنان استانداری با تشريح وظايف پليس فتا، توسعه‌ی روزافزون زیرساخت‌های فنّاوری اطّلاعات و ارتباطات، افزایش کاربران اینترنت را از جمله‌ی ضرورت ها و دلایل ایجاد پليس فتا برشمرد.

ميزايي در خصوص الزامات و مسائل امنیتی كاربران در محيط هاي مجازي، كامنت گذاران و جرایم اینترنتی در فضاي مجازی و همچنين شبكه هاي اجتماعي و نحوه ارتباط با پليس فتا براي شركت كنندگان صحبت كردند.

مديركل حراست استانداري در اين كارگاه آموزشي در خصوص ضرورت و اهداف نشست و و همچنين آثار و پيامدهاي استفاده از نرم افزارهاي پيام رسان خارجي نظير وايبر، واتساپ، لاين و تانگو در مكاتبات و ارتباطات اداري صحبت كردند.

علي پور پيرامومن كاربراني كه كامنت توهين آميز ميگذارند توصيه كرد اين كار را نكنند و اگر تمايل دارند كامنت بزنند، بجايي گذاشتن كامنت هاي منفي و غيراخلاقي به تحليل علمي و موضوعي بحث مورد نظر در راستاي توسعه استان و تقويت خادمان خود بپردازند. مديركل حراست استانداري گفت همه تحركات در فضاي مجازي قابل كنترل و پيگيري است و در اين رابطه به برخي كاربران تذكرات لازم داده شد.

كارشناس پليس فتا: جعل هویت، کلاهبرداری آنلاین، گسترش مفاسد اخلاقی، وابستگی و اعتیاد به ابزار های سایبری را به عنوان مهم ترین عوامل تهديد کاربران اینترنتی برشمرد.

وي با ذکر نمونه از پرونده های تخلف و کلاهبرداری اینترنتی، طعمه گزاری را یکی از رایج ترین روش های کلاهبرداری دانست و خاطر نشان کرد هنگام خرید و پرداخت اینترنتی حتما از پروتکل https و آرم فروشگاه يا نماد اعتماد الكترونيكي ENAMAD مورد توجه قرار گيرد.

عمران زاده نصب دوربین و ثبت کننده کلید بر روی دستگاه های عابر بانک ها را نوعی از دیگر از جرایم سایبری دانست و افزود در صورت مشاهده موارد مشکوک بلافاصله رئیس شعبه مربوط را اطلاع دهید.

اين كارشناس پليس: گذاشتن کامنت هاي حاوی مطالب توهین آمیز را نوعی جرم سایبری دانست و خطاب به كاربران تاكيد كرد به دليل امكان رديابي و ازطرفي الزام پليس فتا به پيگيري شكايت وارده از گذاشتن چنین کامنت هایی خودداری کنند.

كارشناس It اداره كل حراست استانداري با تشريح مباني و اصول كلي مترتب بر دوره گفت: اطلاع از قوانين فضاي مجازي حق تمامی افراد جامعه و شهروندان است. گلستاني در خواست نمود براي استفاده درست از اين حوزه كاربران قوانين و مقررات فناوري اطلاعات و رشته مجازي و امنيت شبكه را بخوبي مطالعه كنند.

وي در ادامه افزود: گسترش جرایم رایانه‌ای، خصوصاً در کشورهایی که بیشترین استفاده کنندگان رایانه محسوب می‌شوند، باعث شده تا اين كشورها به فکر ایجاد سازوکار قانونی و حقوقی رسیدگی با این‌گونه جرایم بیافتند كه جديدا قوانين قابل توجه و مفيدي تدوين شده است.

گلستاني اظهار نمود: براي اينكه بتوان سرویس های لازم خدمت در فضاي مجازي را بر بستر شبکه در حد انتظار طراحی و پیاده سازی كرد، مستلزم همکاری همه احاد جامعه خصوصا جامعه علمي و كارشناسي است

وي در بخش ديگر از صحبت هاي خود، گفت: با اجرای تدابير و تمهيدات لازم خوشبختانه زیرساخت ارتباطی امن در فضای مجازی ایجاد شده است

گلستاني در خاتمه خاطر نشان كرد: اليته فراهم نمودن امكانات به آن معنا نيست كه از زيرساخت فراهم شده استفاده غير صحيح و غير قانوني نمود.

مديركل پدافند غيرعامل استانداري در حاشيه اين نشست به خبرنگاران، گفت: هدف از برگزاري اين كارگاهها و دوره هاي آموزشي براي فاصله گرفتن با دنيايي مدرن و الكترونيكي نيست، بلكه هدف ارتقاي آگاهي، يادآوري جهت استفاده بهينه و كيفي از فضاي مجازي و آشنايي با الزامات، قوانين و رعايت نكات امنيتي است.

وي اظهار كرد: اين کارگاه تحت عنوان " امنیت در فضای مجازی ویژه کارکنان استانداری" به همت اداره كل حراست استانداری و همکاری پلیس فتا و دفتر آموزش و پژوهش استانداري در سالن حلسات با حضور بيش از 250 نفر از كارشناسان و مديران ستادي استانداري برگزار شد.

مومن نسب، گفت: در پايان اين كارگاه اساتيد ضمن پاسخ گويي به سئولات افراد، استندها و بنرهاي آگاه سازي در ديد كاركنان قرار گرفت و كروماكي و انيميشن هاي پليس براي شركت كنندگان به نمايش گذاشته شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر