۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۱۳۵۶۸
شرکت امنیتی آی‌باس (iboss) قصد دارد که یک مرکز تحقیقاتی و مطالعه روی بدافزارها تأسیس کند.
آی‌باس یک شرکت ارائه‌دهنده امنیت رایانه، گوشی‌های موبایل و همچنین طرح‌ها و نوآوری‌هایی در برابر حملات سایبری است.
این شرکت در گزارشی که روز دوشنبه (27 آوریل) ارائه کرد، اعلام داشت که به‌زودی یک مرکز مطالعات و تحقیقات بر روی بدافزارها تأسیس خواهد کرد و هدف از تأسیس آن، جلوگیری از سرقت اطلاعات به هنگام انتقال آنها از جایی به‌جای دیگر است.
این مرکز تحقیقاتی با مرکز ابررایانه‌های دانشگاه کالیفرنیا در سن‌دیه‌گو، جهت جلوگیری از تهدیدهای سایبری همکاری خواهد کرد. شرکت آی‌باس معتقد است که تأسیس این مرکز نه تنها بر روی کاربران خود بلکه بر صنعت امنیت سایبر جهان، تأثیر خواهد گذاشت.
مدیر شرکت آی‌باس، پائول مارتینی (Paul Martini)، بیان کرد: "به‌زودی ما میلیون‌ها فایل را در یک مقیاس بزرگ‌تر و یک حجم عظیمی از بدافزارهای رفتار محور نشان خواهیم داد."
شرکت آی‌باس قصد دارد که در آینده‌ای نزدیک یک نرم‌افزار به نام سایبران‌اوسی (CyberNOC: Cyber Network Operations Center) جهت به اشتراک‌گذاری اطلاعات بدافزارها به وجود آورد.
مارتینی اظهار داشت که این نرم‌افزار برای افسران امنیتی این مرکز همانند شبکه اجتماعی قدرتمند لینکداین (LinkedIn) عمل می‌کند، یعنی آنها می‌توانند اطلاعات بدافزارهایی که پوشش داده نشده‌اند را با یکدگر به اشتراک‌گذارند.
شرکت آی‌باس از یک شیوه جدید برای جلوگیری از سرقت داده‌ها توسط هکرها استفاده می‌کند. نرم‌افزار امنیت سایبری این شرکت از نفوذ ویروس‌ها به شبکه اینترنت این شرکت جلوگیری می‌کند، به این صورت که نشانه‌های بدافزار را هنگام رسیدن آن به دیواره‌های آتش شناسایی و از نفوذ آنها به سامانه‌های خود جلوگیری می‌کند.
درواقع کاری که شرکت آی‌باس انجام می‌دهد این است که ترافیک‌ها و اقدامات مشکوک در شبکه را بررسی می‌کند و به‌محض مشاهده اقدام مشکوک، آن را می‌یابد و به هکرها اجازه سرقت اطلاعات حساس و مهم را نمی‌دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر