۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۳۵۵۸
یک شرکت امنیتی، خطرناک‌ترین تهدیدات رایانه‌ای در نیمه دوم سال 2014 را شناسایی کرد که ظاهراً هنوز هم دنیای سایبر را تهدید می‌کنند.
یک شرکت امنیتی، خطرناک‌ترین تهدیدات رایانه‌ای در نیمه دوم سال 2014 را  شناسایی کرد که ظاهراً هنوز هم دنیای سایبر را تهدید می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، شمار قربانیان  بدافزارهای رایانه‌ای روز به روز  افزایش می‌یابد و این موضوع شرکت‌های امنیتی برای تحلیل رفتارهای آتی، مجبور به توسعه بخش رفتارسنجی خود کرده‌اند. 

شرکت امنیتی اِف سکیور طبق روال معمول دست به بررسی وضعیت امنیت شبکه‌های ارتباطی زده و در گزارش مربوط به نیمه دوم سال ۲۰۱۴ خود همچنان سیستم عامل اندروید را هدف اصلی بدافزارهای موبایلی دانسته و گفته است که ۶۱ درصد سهم بدافزارهای جدید مربوط به آن است در حالی‌که IOS تنها سه درصد از بدافزارهای جدید را شامل می‌شود. 

محقق ارشد این شرکت امنیتی گفته است که اغلب جرم‌های مربوط به این بخش را باج‌افزارها  تشکیل می‌دهند که به نوعی درصدد تیغ زدن مردم و کاربران دستگاه‌های الکترونیکی هستند.  روال هم به این شکل است که سیستم مورد نظر کاربر را  با بدافزاری قفل می‌کند و از وی می‌خواهد که پولی به حسابش واریز کند. 

از آن جهت که نظارتی بر روی پول‌های مجازی نیست بیشتر جرم و جنایات با این ابزار مالی صورت می‌گیرد تا فرد مجرم نیز قابل پیگرد نباشد. 

این شرکت امنیتی رایج‌ترین شیوه حملات رایانه‌ای شناخته شده را در  لیستی شامل ۱۰ تهدید بزرگ در فضای مجازی بدین شرح منتشر کرده است:

Conficker/Downadup: این کرم از آسیب‌پذیری در ویندوز بهره‌برداری می‌کند تا از طریق وب، شبکه اشتراک گذاشته شده یا رسانه قابل حملی مثل فلش اقدام به انتشار خود کند. 

Kilim: افزونه‌ای برای مرورگر است که محتوای ناخواسته‌ای را برای فیس‌بوک ارسال می‌کند. 

Sality: ویروسی که فایل‌های اجرایی را آلوده و آنها را مخفی می‌کند تا به دزدی از اطلاعات و دیگر اقدامات بپردازد. 

Ramnit: فایل‌های اجرایی، DLL و HTML را آلوده می‌کند. 

Autorun: گونه‌ای از کرم‌هاست که اثر خود را روی هارددیسک و تجهیزات قابل حمل می‌گذارد و در بدترین حالت اقدام به دزدیدن اطلاعات با ترفند حفره در نرم‌افزار (در پشتی) می‌کند. 

Majava: مجموعه‌ای از سوء‌استفاده‌ها علیه آسیب‌پذیری جاوا است که می‌تواند کنترل سیستم را در اختیار حمله‌کننده قرار دهد. 

Rimecud: گون‌ ای از کرم‌ها که معمولا از طریق تجهیزات سخت‌افزاری قابل حمل و پیام‌رسانی فوری منتشر می‌شود. این کرم هم می‌تواند در پشتی در سیستم ایجاد کند و کنترل را در اختیار حمله کننده قرار دهد. 

Anglerek: مجموعه‌ای از اقدامات علیه چندین آسیب‌پذیری است. در بدترین حالت کنترل سیستم را به حمله‌کننده می‌دهد. 

Wormlink: آیکون‌های میان‌بر شکلی خاص می‌شود تا امکان بهره‌برداری از ضعف CVE-۲۰۱۰-۲۵۶۸ در ویندوز فراهم شود و کنترل از دسترس خارج شود. 

Browlock: باج‌افزاری است که کنترل سیستم را از کاربر می‌گیرد و موارد غیرقانونی نظیر تقاضای پرداخت برای بازگردانی سیستم را مطرح می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر