۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۱۳۲۸۵
بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه های اوکراین؛
بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران با ایشان، در رسانه های خبری اوکراین بازتاب داشت و این رسانه ها به نقل از حضرت آیت الله خامنه ای اعلام کردند: آمریکا تهدید اصلی برای امنیت جهانی است.
تارنمای اوکراینی 'فوکوس یو.ای' روز یکشنبه به نقل از بیانات رهبر معظم انقلاب، نوشت: آمریکا منشاء اصلی تهدیدها برای کشورهای دیگر است و بطور مرتب کشورهای دیگر را تهدید می کند.

در این گزارش گفته شد: رهبر عالی ایران تلاش برای دستیابی این کشور به سلاح اتمی را حیله آمریکا دانست تا ایران را منشاء تهدید معرفی کند.

تارنمای اوکراینی به نقل از اظهارات حضرت آیت الله خامنه ای نوشت: آمریکا بیشرمانه و بطور مرتب ایران را تهدید می کند و حتی اگر این تهدیدها آشکار نیست ایران برای مقابله با آن باید آماده باشد.

در ادامه گزارش تارنمای اوکراینی یادآوری شد: ژنرال فردریک هوجس فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپایی پیش تر اعلام کرده بود که ناتو باید در برابر تهدید واقعی از ناحیه روسیه متحد شود.

'فوکوس یو.ای' گزارش خود با اشاره به لغو ممنوعیت فروش اس-300 به ایران از طرف رییس جمهوری روسیه گفته شد: علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران اخیرا اعلام کرده بود که کشورش انتظار دارد روسیه تا پایان امسال مجموعه های اس-300 را به ایران تحویل دهد.

شبکه خبری ار.ب.کا.اوکراین هم روز یکشنبه بیانات رهبر معظم انقلاب را بازتاب داده و به نقل از ایشان اعلام کرد: آمریکا برای این که ایران را معرفی کند برنامه هسته ای را تلاش برای ساخت سلاح اتمی عنوان می کند و همواره به تبلیغات در این مورد می پردازد.

در گزارش گفته شد: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با مقامهای نظامی ایران، آمریکا را به ایجاد تهدید برای کشورش متهم و بر لزوم آمادگی نیروهای مسلح این کشور برای مقابله با تهدیدهای خارجی و دفع این تهدیدها تاکید کردند.

' رهبر ایران تاکید کردند که ایران هیچ کشوری را تهدید نمی کند و این آمریکاست که دائما به تهدید کشورهای دیگر می پردازد و منبع اصلی تهدیدها در سطح جهانی می باشد.'

در گزارش یادآوری شد: ژنرال مارتین دمپسی رییس ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا پیش تر گفته بود که تحویل اس-300 به ایران ، امکان حملات نظامی به سایت های هسته ای این کشور در صورت لزوم را از بین نمی برد.

شبکه اوکراینی در پایان گزارش خود خاطرنشان کرد: ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اخیرا ممنوعیت تحویل اس-300 به ایران را که با فرمان دمیتری مدودیف رییس جمهوری وقت روسیه در سال 2010 وضع شده بود را لغو کرد.

شبکه 1+1 اوکراین هم در گزارش خود با پخش گوشه هایی از دیدار مقامهای ارشد نظامی ایران با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: رهبر عالی ایران بر ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای این کشور تاکید کرد.

به گزارش این شبکه خبری ، آیت الله خامنه ای ادعای آمریکا مبنی بر تلاش ایران برای ساخت سلاح اتمی را واهی و خیالپردازی صرف خواند که با واقعیت هیچ مطابقتی ندارد.

در گزارش به نقل از مقام معظم رهبری گفته شد: آمریکا این ادعا را با هدف متهم کردن ایران به ایجاد تهدید برای کشورهای دیگر مطرح کرده است.

شبکه 1+1 یادآوری کرد: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا پیش تر اعلام کرده بود که یکی از اهداف مهم جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است و این که برنامه هسته ای این کشور ماهیت صلح آمیز داشته باشد.

در پایان گزارش خاطرنشان شد: گروه 1+5 میانجیگران بین المللی روز دوم آوریل جاری با ایران به تفاهم هسته ای رسیدند که ابعاد برنامه هسته ای این کشور محدود و کنترل بین المللی بر سایت های هسته ای ایران اعمال می شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر