۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۱۳۲۴۶
فرماندار شهرستان سلطانیه تاکید کرد
فرماندار شهرستان سلطانیه گفت: آموزش همگانی پدافند غیر عامل در شهرستان سلطانیه باید در بین اقشار مختلف این شهرستان آموزش داده شود.

پرویز خالقی بعد از ظهر دیروز در ستاد پدافند غیر عامل شهرستان سلطانیه با اشاره به اهمیت مقوله پدافند غیر عامل در جهان امروز اظهار داشت: اگر امور مربوط به پدافند غیر عامل به نحو درست انجام شود از بروز بسیاری از بحران‌ها پیشگیری شده و از به بار نشستن خسارات قابل توجه در حوزه‌های مختلف جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به جوانب و شرایط عملی‌سازی پدافند غیر عامل، افزود: پدافند غیر عامل مقوله‌ای است که در همه زمان‌ها و مکان‌ها و حوزه‌های متفاوت کاری را در برمی‌گیرد.

فرماندار شهرستان سلطانیه خطاب به اعضای ستاد پدافند غیر عامل شهرستان سلطانیه تأکید کرد: تدابیر عملی و تمهیدات مقدمات امر در راستای اجرا سازی طرح‌ها و پروژه‌ها به طریق مطالعات اولیه این طرح‌ها و پیش‌بینی تهدیدات آتی و اتخاذ شیوه‌های مناسب برای مقابله با خطرات پیش رو بایستی توسط مسئولان انجام گیرد.

خالقی عمده هدف برگزاری این جلسه مقدماتی را آگاه‌سازی مسئولان نسبت به مقوله پدافند غیر عامل و شفاف‌سازی آنان در زمینه جوانب اجرای این موضوع مهم برشمرد و افزود: آگاهی مسئولان نسبت به مفاد عملی‌سازی پدافند غیر عامل در طی امور مربوطه بایستی در سطح عموم جامعه تسری یافته و آگاهی مردم نیز نسبت به این امر مهم و کاربردی افزایش یابد.

خالقی در بیان اهمیت تصمیم‌گیری به موقع و اتخاذ شیوه‌های مناسب مدیریتی در کسب بیشترین بازده و جلوگیری از خسارات احتمالی اظهار کرد: سو تدبیر انسان‌ها در بسیاری از مواقع موجبات بروز خسارات غیر قابل جبران در مواقعی همچون سیل، زلزله و غیره را فراهم می‌سازد.

 وی خطاب به مدیران اجرایی دستگاه‌ها تصریح کرد: نبود تمهیدات ابتدایی و مطالعات اولیه در زمینه اجرای بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی زمینه ایجاد بسیاری از مسائل و مشکلات در مواقع اضطراری را فراهم می‌کند.

فرماندار شهرستان سلطانیه یکی از مهمترین ابعاد عملی‌سازی پدافند غیر عامل در همه سطوح جامعه را آموزش همگانی و بالا بردن سطح آگاهی عمومی نسبت به راهکارهای اجرا سازی این مقوله در طول مسیر زندگی دانست.

خالقی پدافند غیر عامل را مجموعه اقداماتی در راستای کاهش آسیب‌ها و تامین امنیت لازم در راستای حفظ زیرساخت‌ها در برابر تمامی تهدیدات برشمرد و ادامه داد: پدافند غیر عامل به معنی تدبیر و عقلانیت در راستای افزایش ایمنی و کاهش آسیب‌پذیری است.

وی همچنین به اهمیت و تاثیر آموزش مسائل ابتدایی پدافند غیر عامل به دانش‌آموزان در سطح مدارس اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات نقاشی، انشا نویسی و مقاله‌نویسی در بین دانش‌آموزان می‌تواند در ترویج و شفاف‌سازی پدافند غیر عامل در این قشر آینده‌ساز جامعه موثر باشد.

فرماندار شهرستان سلطانیه با تاکید بر اهمیت پدافند غیر عامل و با اشاره به ظرفیت‌ها و استعدادهای ذاتی شهرستان سلطانیه اعلام کرد: شهرستان سلطانیه امکان میزبانی از برگزاری همایش استانی تبیین جوانب عملی‌سازی پدافند غیر عامل را دارد.

خالقی همچنین به موقعیت جغرافیایی شهرستان سلطانیه اشاره کرد و اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی این شهرستان می‌تواند پایلوت بودن این خطه برای اجرای امور پدافند غیر عامل در بین مناطق مجاور در سطح استان را فراهم کند.

وی در پایان همچنین نسبت به تعالی سطح آگاهی مدیران شهرستانی از نحوه عملی‌سازی امور مربوط به پدافند غیر عامل در سیستم مدیریتی دستگاهها تأکید کرد و از مدیر کل پدافند غیر عامل استان خواست تا در راستای آموزش مدیران شهرستانی توجه ویژه‌ای داشته باشند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر