۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۲۸۹۴
روحانی:
رئیس جمهور: دولت از آغاز وعده‌هایی به مردم داده بود و ما همواره در پی اجرای این وعده‌ها در چارچوب خاص ملی و منافع ملی هستیم. یکی از وعده‌های دولت به مردم این بود که سانتریفیوژ بچرخد اما زندگی مردم هم بچرخد، چرخش سانتریفیوژها زمانی برای ما ارزشمند است که چرخ اقتصاد هم در کنار آن در چرخش باشد.
گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور درباره مذاکرات هسته‌ای و بیانیه لوزان دقایقی قبل از شبکه خبر سیما آغاز شد.

 رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: ایام به نام فاطمه اطهر (س) نامگذاری شده و هفته ‌آینده هفته‌ای است که ولادت آن بانوی گرامی خواهد بود. امروز روزی است که در خاطره تاریخی ملت بزرگ ایران باقی خواهد ماند، روزی است که از دیدگاه این بنده روز تشکر و سپاس از ملت بزرگ ایران است.

وی افزود: مردم با ایستادگی، استقامت و مقاومت خودشان گام دیگری در مسیر دستیابی به اهداف بلند ملی خود برداشتند؛ باید از همه مردم ایران که در طول سالیان گذشته برای حراست از منافع ملی و حقوق ملی خودشان ایستادگی کردند و امروز هم همچنان مقاوم خواهند بود و در آینده نیز این مسیر را ادامه خواهند داد، تقدیر و تشکر کنم.

رئیس جمهور بر همین اساس یادآور شد: دولت از آغاز وعده‌هایی به مردم داده بود و ما همواره در پی اجرای این وعده‌ها در چارچوب خاص ملی و منافع ملی هستیم. یکی از وعده‌های دولت به مردم این بود که سانتریفیوژ بچرخد اما زندگی مردم هم بچرخد، چرخش سانتریفیوژها زمانی برای ما ارزشمند است که چرخ اقتصاد هم در کنار آن در چرخش باشد.

روحانی ادامه داد: ما این هدف را امروز نزدیکتر از هفته‌های پیش و حتی روزهای پیش می‌بینیم. بعد از تشکیل دولت یازدهم در طول صد روز اول اولین گام را برداشتیم و به توافق موقت در زمینه مسائل هسته‌ای با طرف مذاکره‌کننده یعنی 5+1 دست یافتیم و از ‌آن زمان تا امروز در تلاش بودیم که گام دوم برداشته شود. این گام با تلاش ما‌ه‌ها و به ویژه با تلاش روزهای گذشته دیشب به سرانجام رسید، ما گام دوم را برداشتیم و در این گام دوم ما هم حفظ حقوق هسته‌ای را داریم و هم رفع تحریم‌ها در کنار آن و هم تعامل سازنده با جهان را داریم که این عرصه برای ما حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: در چارچوبی که تا شب گذشته به آن دست یافتیم معنای آن این است که در توافق پیش رو که گام سوم خواهد بود و همه امیدها بر این است که تا اوایل تیر ماه گام سوم را برداریم، گام سوم توافق نهایی است و گام چهارم که بعد از آن برداشته خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر