۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۲۷۷۳
در سال جاری صورت گرفت
رئیس HSE شرکت گاز استان بوشهر گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، 65 رزمایش مقابله با شرایط اضطراری در نواحی تابعه شرکت گاز استان بوشهر اجرا شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، بهرام دشتی‌نژاد ظهر امروز در نشست بررسی مانورهای مقابله با حوادث که توسط دستگاه‌های مختلف استان بوشهر اجرا شده است، اظهار داشت: رزمایش‌های مقابله با شرایط اضطراری با هدف ارتقای توان و آمادگی پرسنل در شرایط مشابه احتمالی و مرور تمرینات لازم مطابق با سناریوهایی از پیش تعیین شده برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: این رزمایش‌ها در زمینه حوادث غیر مترقبه، بلایای طبیعی، اطفاء حریق و افت فشار گاز اجرا شده و اجرای این عملیات به دو صورت درون سازمانی و برون سازمانی برگزار می‌شود و طی آن بسیاری از کارکنان شرکت به مرور تمرین‌های لازم  برای اجرای عملیات مناسب در شرایط بحرانی پرداختند.

رئیس HSE  شرکت گاز استان بوشهر یادآور شد: در برگزاری رزمایش‌های برون سازمانی، نهادها و سازمانهایی از جمله، نیروی انتظامی، شهرداری، آموزش و پرورش، هلال احمر و ... نیز حضور داشته و از این طریق هماهنگی موجود میان این نهادها در شرایط احتمالی مشابه تمرین و ارزیابی شد.

دشتی‌نژاد تصریح کرد: از جمله مهم‌ترین نتایج برگزاری اینگونه رزمایش‌ها می‌توان به افزایش آگاهی و بهبود مهارت‌های کارکنان در مواجهه با شرایط اضطراری و مدیریت بحران، شناسایی و تشخیص خلا های موجود در برنامه‌های واکنش، بررسی عملکرد سیستم فرماندهی حادثه و بررسی میزان هماهنگی میان ادارات و واحدهای مسئول در شرایط بحرانی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: از طریق برگزاری مستمر رزمایش‌های مقابله با شرایط اضطراری، امکان برآورد میزان کمبودها و نیازهای آموزشی، نیروی انسانی و تجهیزات فراهم می‌شود و علاوه بر شناسایی نقاط ضعف و قوت در  همه حوزه‌ های تخصصی، از عملکرد صحیح طرح‌ها و روش‌های مدیریت بحران و ارزیابی میزان آمادگی کارکنان اطمینان حاصل می‌شود.

دشتی‌نژاد اضافه کرد: استان بوشهر یکی از ایمن‌‌ترین استان‌های کشور در زمینه مشترکان گاز بوده است که تاکنون شاهد کمترین حوادث در این ارتباط بوده‌ایم که امیدواریم با ارائه آموزش‌های بیشتر و  مصرف ایمن گاز توسط مشترکین، این روند همچنان تدوام یابد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر