۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۲۶۵
تشدید بحران اقتصادی در غرب صرف هزینه برای حفظ امنیت شرکت‌های تجاری در حوزه سایبر را کاهش داده است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از وی تری، یافته های موسسه پژوهشی آی دی سی نشان می دهد این وضعیت باعث شده شرکت های مختلف تمایل کمتری به خرید نرم افزارهای امنیتی شبکه ای داشته باشند و این امر ممکن است به افزایش موفقیت هکرها در اجرای حملات سایبری و سرقت اطلاعات حساس منجر شود.

البته در مجموع میزان درآمد شرکت های امنیتی از محل فروش محصولات امنیتی در سه ماهه سوم سال 2012 با 5.2 درصد افزایش رشد خوبی داشته و این شرکت ها توانسته اند از طریق فروش 500 هزار برنامه امنیتی مختلف حدود 2 میلیارد دلار پول به جیب بزنند.

علیرغم این وضعیت به ظاهر امیدوارکننده رشد خرید محصولات امنیتی در حال کاهش است. به عنوان مثال در مدت مشابه در سال 2012 این رشد برابر 6.5 درصد بوده است. در میان شرکت های مختلف فروش محصولات امنیتی سیسکو با کسب درآمد 326 میلیون دلاری 16.2 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است. همچنین چک پوینت و جونیپر توانستند 12 و 7.9 درصد از بازار یاد شده را به خود اختصاص دهند.

بیشترین رشد در میان شرکت های مختلف هم با 17.2 درصد رشد متعلق به Fortinet بوده و باعث شده این شرکت سهم خود از بازار را به 5.9 درصد برساند. رتبه پنجم هم با درامد 116 میلیون دلاری متعلق به شرکت مک آفی بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر