۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۳
رسانه های امروز جهان و منطقه به مسائلی همچون شرط ایران برای آژانس اتمی، ادعای مضحک هسته ای و خرسندی از اشتباه انتخاباتی نتانیاهو پرداختند.
به گزارش پایداری ملی، شبکه " ای بی سی نیوز" آمریکا به واکنش وزارت خارجه ایران در خصوص وزیر دفاع شدن "چاک هیگل" در آمریکا پرداخته و به نقل از مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نوشت : وزارت خارجه ایران امیدوار است که انتخاب سناتور هیگل به عنوان وزیر دفاع آمریکا بتواند روابط تهران و واشنگتن را بهبود ببخشد. به گزارش پایداری ملی، 

روزنامه آمریکایی " بلومبرگ" در مطلبی به اظهارات مهمانپرست درخصوص سایت نظامی پارچین پرداخت و نوشت : ایران برای بازدید بازرسان آژانس از سایت نظامی پارچین شرط تعیین کرد.

این روزنامه در ادامه به نقل از مهمانپرست نوشت : اگر ما به توافقی برسیم که حقوق هسته ای ایران درآن به طور کامل به رسمیت شناخته شده باشد که شامل بهره بردن از دانش هسته ای و داشتن چرخه کامل سوخت هسته ای برای اهداف صلح آمیز است، ایران برای رفع نگرانی ها آژانس آماده خواهد بود. 

روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" در مطلبی به نگرانی های صهیونیست ها در خصوص انتخاب چاک هیگل به عنوان وزیر دفاع آمریکا پرداخته و به نقل از " آیالون" معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که پیشتر نیز سفیراین رژیم در آمریکا بوده است به ساکنان سرزمین های اشغالی اطمینان داد که هگیل دوست واقعی رژیم صهیونیستی است.

این روزنامه به نقل از آیالون نوشت : من بارها هیگل را دیده ام و با او صحبت کرده ام، یقینا او اسرائیل را دوست واقعی و متحد طبیعی آمریکا می داند. 

سایت آمریکایی " مین پست " با انتشار گزارش امروز ساینس مانیتور به موضوع امضای قانون مقابله آمریکا با نفوذ ایران در آمریکای لاتین پرداخته و نوشت : اتخاذ چنین مواضعی از سوی آمریکا به معنای ماندن آمریکا در گذشته است به طوریکه در روزگار کمونیست آمریکایی ها همه جا صحبت از وجود کمونیست ها می کردند و الان هم مثل گذشته همه جا صحبت از نفوذ ایران و حضور ایران می کنند.

سایت شبکه آمریکایی " سی ان ان" در گزارشی با پرداختن به اظهارات غلامرضا کاتب عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و استناد وی به اظهارات رستم قاسمی وزیر نفت مبنی بر کاهش درآمد نفتی کشور مدعی شد که این اظهارات نشان دهنده این است که تحریم ها بر اقتصاد ایران اثر کرده است.

 سایت آمریکایی "دبلیو ان دی " در مصاحبه ای اختصاصی با یک ایرانی فراری که کارمند سازمان اطلاعات آمریکا("سیا") است، در ادعایی مضحک مدعی شد که ایران با کمک روسیه و چین اولین بمب اتم خود را ساخته است.

چنین ادعای درغلط و مضحک بودن شباهت زیادی به نمودار محرمانه منتشر شده توسط یک خبرگزاری آمریکایی دارد که چندی پیش ادعا کرده بود این نمودار بیانگر این است که ایران آزمایش هسته ای انجام داده است که قدرت آن دهها برابر بمب اتمی هیروشیما بوده است، ادعایی که مورد تمسخر بسیاری از رسانه های غربی قرار گرفت.

تحلیلگر روزنامه صهیونیستی " هاآرتص" با اشاره به وزیر دفاع شدن چاک هیگل در آمریکا نوشت : اگر کسی در دولت آمریکا پیدا شود که مانع بروز جنگ بین ایران و اسرائیل شود همین چاک هیگل است که خودش دو بار در جنگ ویتنام زخمی شده است.

وی در ادامه مطلبش وزیر دفاع شدن هیگل را که ممکن است از بروز جنگ جلوگیری کند مرهون تلاش های "نتانیاهو" در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای پیروزی رقیب اوباما دانست، زیرا وی با این کارش که به ضرر خودش تمام شد موجب رای آوردن اوباما شد و در نتیجه، دست اوباما برای انتخاب هیگل را باز گذاشت.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر