۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۲۶۱۹
مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت برق همدان خبر داد
مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت برق همدان از معرفی 48 مرکز حساس برای تأمین برق اضطراری در استان از سوی اداره کل پدافند غیرعامل خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، علی سهرابی‌بیدار صبح امروز در شورای پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: استقرار دفاتر مدیریت بحران در شرکت‌های توزیع برق در سراسر کشور از اقدامات اساسی وزارت نیرو از سال‌های 90 و 91 بوده است.

وی اجرای ضوابط مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در صنعت آب و برق به منظور افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب‌پذیری، شناسایی و طبقه‌بندی تأسیسات و فرآیندهای حساس، اجرای استانداردها و ضوابط مدیریتی و فنی در سیستم‌ها، فرآیندها و تأسیسات موجود و طرح‌های توسعه‌ای را از استراتژی‌های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو عنوان کرد.

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت برق همدان تصریح کرد: نظام‌نامه مدیریت پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شرکت توزیع نیروی برق استان تدوین و کمیته آن تشکیل شده است.

وی از شناسایی مراکز مهم، حساس و حیاتی استان خبر داد و افزود: این مراکز در استان شناسایی و سناریوی مدیریت بحران ویژه این مراکز پیش‌بینی و مشخص شده است.

سهرابی‌بیدار به اقدامات انجام شده در دفتر مدیریت بحران شرکت برق همدان پاشاره کرد و ابراز داشت: مجهز شدن همه خودروهای عملیات استان به جی پی اس، خرید یک دستگاه ترانسفورماتور سیار به قدرت 800 کیلووات، خریداری یک دستگاه دیزل ژنراتور سیار به قدرت 110 کیلووات آمپر برای استفاده در شرایط بحرانی، تبدیل شبکه‌های هوایی فشارضعیف دارای هادی مس به شبکه‌های هوایی با استفاده از کابل خودنگهدار، تهیه نقشه راه مدیریت بحران برق و... از جمله اقدامات شرکت نیروی برق استان در راستای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل است.

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت برق همدان برگزاری مانورهای متعدد عملیاتی در شهرستان‌ها را از دیگر اقدامات شرکت برق دانست و اظهار کرد: تعمیر اساسی دو خط 20 کیلوولت روستای شهرک و کهریز نهاوند، آشنایی واحدهای معین با خطوط و تأسیسات برق مدیریت شهرستان‌ها، افزایش توان و آمادگی واحدهای اجرایی شرکت و پیمانکاران برای اقدام و همکاری در شرایط اضطراری از جمله اهداف این مانورها است.

وی در خصوص تأمین برق اضطراری مراکز حساس و مهم استان نیز خاطرنشان کرد: پایش و پیگیری استقرار مولد اضطراری بر عهده وزارت نیرو بوده و تهیه، نگهداری و مسئولیت آماده به کار بودن نیز بر عهده دستگاه و مرکز حساس مربوطه است.

سهرابی بیدار با اشاره به اینکه طبق درخواست شرکت نیرو از اداره کل پدافند غیرعامل استان، 48 مرکز حساس و مهم برای تأمین برق اضطراری در استان معرفی شده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد، 14 مرکز حساس و 34 مرکز مهم معرفی شده اما هیچ مرکزی به عنوان مرکز ضروری اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه از 48 مرکز معرفی شده، 11 مرکز فاقد ژنراتور اضطراری هستند، افزود: تأمین برق اضطراری مراکز تأثیرگذار در سامانه آبرسانی در دستور کار وزارتخانه بوده که پیگیری قطع برق آن‌ها لازم و ضروری است.

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت برق همدان مانور سنجش عملکرد مناسب مولدهای اضطراری مراکز حساس و مهم از جمله بیمارستان اکباتان و صدا و سیمای چهل‌چمن را از جمله اقدامات عنوان کرد و اظهار داشت: در این مانور بیمارستان اکباتان به صورت آنلاین به مدار متصل شد.

وی از اجرای مانور پدافند غیرعامل در 9 شهرستان استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در همدان دو مانور و در شهرستان‌های ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، بهار و کبودراهنگ هرکدام یک مانور پدافند غیرعامل اجرا شده است.

وی یادآور شد: نتیجه اجرای این مانورها افزایش سرعت و سطح آمادگی مدیران و کارکنان در پاسخ به فراخوان‌ها در شرایط اضطراری و بحران‌ها است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر