۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۲۵۹۳
سردارصفاری:
فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) گفت: یکی از ماموریت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسعه فضای سبز با هدف ایجاد نشاط و شادابی، پدافند غیرعامل، اقتصاد مقاومتی و مدیریت انرژی در کشور است.
دریادار پاسدار مرتضی صفاری روز دوشنبه در همایش روز درختکاری (روز بسیج، همیار طبیعت) با شعار سپاه، دوستدار و حافظ محیط زیست که با حضور جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مدیران کل و وزیر جهاد کشاورزی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شهرداری تهران و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در تالار اندیشه دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) برگزار شد عنوان کرد:یکی از ماموریت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسعه فضای سبز با هدف ایجاد نشاط و شادابی، پدافند غیرعامل، اقتصاد مقاومتی و مدیریت انرژی در کشور است.

وی ادامه داد: با یاری خدا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا موضوع فضای سبز را به عنوان یک وظیفه شرعی و ملی در زمره اهداف مهم سازمانی خود قرار داده است.


فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) اضافه کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم رفتار و اقدامات ما موضوع نهادینه شدن ارزش ها است، ارزش هایی که ریشه در اعتقادات دینی ما دارد.

سردار صفاری توضیح داد: یکی از مسائل ارزشی موضوع توسعه فضای سبز و درختکاری است که احادیث زیادی از سوی پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) در رابطه با اهمیت این موضوع ذکر شده است که پیامبر اکرم (ص) در این خصوص می فرماید هر کس نهالی بکارد تا هر کجا که بنده ای از بندگان خدا از آن بهره مند شود خداوند به آن بنده اجر، ثواب و پاداش می دهد.

وی گفت: در این خصوص امام صادق (ع) نیز می فرماید که 6 چیز پس از مرگ مومن به وی می رسد فرزندی که برای او آمرزش خواهی کند، قرآنی که برای او قرائت شود، نهالی که بکارد و دیگران از آن سود ببرند، چاهی که حفر کند و دیگران از آن آب بردارند و سیراب شوند، صدقه جاریه ای که به نیازمندان دهد و سنت حسنه ای که پس از او به آن عمل شود.

وی اظهارامیدواری کرد: امیدواریم که خداوند متعال این توفیق را به تمامی ملت سرافراز ایران اسلامی بدهد تا بتوانند نهالی را به منظور توسعه محیط زیست بکارند و با کاشت این نهال یادگاری را برای خود به جای بگذارند تا آیندگان از آن استفاده کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر