۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۲۵۸۶
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری تاکید کرد:
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری آذربایجان شرقی گفت: دو قرارگاه زیستی و سایبری در استان تشکیل شده و پیگیر تشکیل قرارگاه هسته ای در استان هستیم.
احمد جهانسری در جلسه کارگروه پدافند غیرعامل شهرستان تبریز، اظهار داشت: در کشورهایی مثل هند و چین سازمان پدافند غیرعامل با قدمت 20 ساله وجود دارد و در کشور ما سال 82 نهاد و سپس سازمان پدافند غیرعامل تشکیل یافت.

وی با اشاره به کارگروه های مختلف پدافند غیرعامل، اعلام کرد: این کارگروه ها شامل 11 مورد از جمله آب، برق، تلفن، راه، بازرگانی و تلفن است.

جهانسری با بیان این که در دنیا نگاه به پدافند غیرعامل بر دو اساس استوار است، گفت: بخشی از آن شامل کشورهایی است که جنگ در آنها روی نداده و به پدافند غیرعامل از دید آمایش سرزمین نگاه می کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد: خوشحالیم در اتوبان تبریز- بازرگان مطالعاتی آغاز شده تا اجرای این پروژه خطرات و مشکلات زیست محیطی به همراه نداشته باشد.

وی به فضای سایبری و زیستی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگی و روانی به عنوان مولفه های مختلف مورد توجه در پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: اگر به این مسائل توجه نکنیم، کسی که در میدان نبرد بازنده است، ما خواهیم بود.

جهانسری به موضوع سازه های امن به عنوان یکی از این موارد اشاره کرد و افزود: در موضوع قابل لمس و همه شمولی مثل سازه های امن مشکل زیادی نداریم و به راحتی از سوی مردم و متخصصان مورد قبول واقع می شود ولی در موضوعات سایبری و مجازی مشکلاتی و ابهاماتی وجود دارد.

وی همچنین به موضوع فضای سایبری و تاثیرات آن اشاره کرد و گفت: ایرانی ها 80 درصد از امور و کارهای خود را در فضای سایبری انجام می دهند، ولی با وجود اینکه همه ما درگیر این فضا هستیم، آموزش های لازم در این زمینه ضعیف است.

جهانسری بر لزوم راه اندازی قرارگاه هسته ای در آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: مرکز هسته ای ارمنستان که تا چند سال قبل تعطیل بود، مدتی است فعالیت خود را آغازکرده و باید توجه کنیم که اگر امروز حادثه ای در این نیروگاه رخ دهد، نتایج مخرب آن به فاصله چند ساعت در تبریز قابل مشاهده خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر