۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۲۴۹۹
معاون وزیر نفت خبر داد
معاون وزیر نفت از تلاش وزارت نفت برای ملی کردن استانداردهای موجود در صنعت نفت خبر داد و گفت: به زودی با سازمان ملی استاندارد در این زمینه تفاهمنامه‌ای امضا خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، عماد حسینی در دومین همایش تخصصی سیستم های اندازه گیری نفت خام که در دانشگاه علم و صنعت در حال برگزاری است گفت: هم اکنون استانداردهای مورد نیاز صنعت نفت در زمینه سیستمهای اندازه گیری تحت عنوان IPS تعریف و در حوزه مهندسی، کالا و نصب تجهیزات نیز استانداردهای لازم برای این صنعت بازنگری و تدوین شده است.

وی از تلاش وزارت نفت برای ملی کردن استانداردهای موجود در صنعت نفت خبر داد و گفت: به زودی با سازمان ملی استاندارد در این زمینه تفاهمنامه ای امضا خواهد شد.

معاون وزیر نفت ادامه داد:با بررسی قوانین بالادستی کشور مشاهده می‌کنیم که وزارت نفت به عنوان نماینده حکومت اسلامی وظیفه صیانت از تولید مخازن نفت و گاز را بر عهده دارد، از این رو این وزارتخانه باید بر مباحث استاندارد سیستمهای اندازه گیری نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اهتمام ویژه ای داشته باشد.

حسینی همکاری با مراکز استاندارد بین المللی برای تایید صلاحیت تجهیزات صنعت نفت، ایجاد رشته‌های مرتبط با میترینگ در دانشگاهها و برگزاری همایشها و سمینارهای آموزشی در زمینه اندازه گیری نفت و گاز را از فعالیتهای معاونت مهندسی وزارت نفت در حوزه میترینگ اعلام کرد.

وی با اشاره به صحبتهای وزیر نفت در مورد گم شدن ٩ میلیارد مترمکعب گاز در سال ٩٢ گفت: با طرح این مسئله بحث میترینگ در صنعت نفت بیش از پیش اهمیت یافته و به روز رسانی این سیستمها مدنظر وزارت نفت قرار دارد. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر