۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۱۲۴۸۰
معاون امور زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور:
معاون امور زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ز طریق برگزاری رزمایش به کمیت های کوچک و کیفیت های بزرگ مد نظر خودمیرسیم.
معاون امور زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشوردر مراسم برگزاری نخستین رزمایش پدافند غیر‌عامل که در بندر چابهار به محوریت اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با همکاری 17 ارگان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به برگزاری چند‌ رزمایش سالانه‌‌ ‌در کشور، اهمیت‌، موقعیت و موضوعیت منطقه و جغرافیای سیاسی، انسانی، طبیعی و اقتصادی و دریایی منطقه مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه اهمیت دریای مکران بر کسی پوشیده نیست به گونه‌ای که هزاران میلیون دلار و یورو از طریق دریاها داد‌و‌ستد می‎شود، افزود: دریا کانون دادو‌ستد‌ و حمل‌و‌نقل است و ایران ‌در کنار دریا موقعیت بسیار مهمی دارد.

معاون امور زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه تسلط بر کانون انرژی ‌و ‌همجواری با 21 کشور مزیت ها و معایبی دارد، ادامه داد: این کشورها از درون خود یک حساسیت ناپایدار و از ترتیبات منظمی برخوردار نیستند و از طرفی تغییرات به سرعت در اطراف ایران در حال وقوع هست لذا باید نسبت به مسایل اطرافمان بسیار هوشمندانه عمل کنیم.

این مسئول با بیان اینکه تهدیدات علیه ایران‌ تهدیدات کشورهای همسایه نیست، تصریح کرد: امروز دشمن و تهدیدات ما تهدیداتی است که در اقیانوس‌ها نفوذ کرده ‌و اهمیت پدافند غیرعامل باید در این قسمت‌ها خودش را نشان بدهد و از طرفی ما با بدترین و خشن‌ترین دشمن مواجهه هستیم‌.

وی با طرح این سئوال که ‌باید در مقابل ناهمواری‌ها و تهدیدات چگونه ‌برخورد کنیم، گفت: ‌باید از طریق کمیت‎های کوچک،کیفیت‎های بزرگ و راهبردهای بازدارنده را مد‌نظر خود قرار دهیم اینجاست که اهمیت رزمایش خودش را به خوبی نشان می‎دهد.

معاون امور زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه ما متعهد به دفاع از‌ ارزش‌ها و راهبردهای کشورمان ‌به نحو احسن هستیم، افزود: امروزه آمریکایی‌ها با گستاخی اعلام می‌کنند هر کشوری و هر کسی آمادگی ندارد ‌به سلیقه خودمان وارد کشورش می‌شویم یعنی از طریق نرم‌افزاری بدون اجازه وارد می‌شوند، این گونه رزمایش‎ها برای حفظ آمادگی‎ها و تمرین افزایش مهارت‌هاست لذا باید از ذخایر و ثروت‌ها به نحو احسن محافظت ‌کنیم.

وی گفت: برای معاونت امور زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزاری رزمایش در بندر چابهار اولین رزمایشی است که توانستیم ‌نقاط ضعف و قوت را بررسی کنیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر