۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۲۳۷۹
بسیاری از والدین معتقدند، یوتیوب با افتتاح این بخش در سایت خود دست به اقدامی نادرست زده و فرزندانشان را وارد میدانی از مین کرده است.

شرکت گوگل نیز در ادامه روند نارضایتی‌ها این فعالیت اخیر یوتیوب را نوعی دیوانگی نامیده و در بخشی از گزارش خود، یوتیوب را متهم کرده است که برای منافع مالی خود دست به هر کاری می‌زند و این اقدام یوتیوب را محکوم دانسته و پیش‌بینی کرده است بخش کودک و نوجوان سایت یوتیوب باخشم والدین مواجه خواهد شد. زیرا اولین خطر ایجاد این بخش در یوتیوب آسیب زدن به حریم خصوصی کودکان است. این در حالی است که در این بخش از سایت قرار است تبلیغاتی در 12 مقوله نظیر: زیبایی، تناسب اندام، انواع نوشیدنی، غذا و .. ممنوع باشد. و گوگل اذعان دارد هرگونه تبلیغ در جمع‌آوری اطلاعات و تعامل‌های غیراخلاقی در این بخش پیگرد قانونی خواهد داشت، زیرا گوگل قصد دارد در اپلیکیشین‌های تولیدی توسط سیستم‌عامل اندروید به گفته خود این بخش از سایت یوتیوب را خانواده پسند کند، آن هم از طریق تقسیم‌بندی مطالب کودک و نوجوان به 4 بخش موسیقی، نمایش، آموزش و اکتشاف که بسیاری از کاربران این جنبه از فعالیت گوگل را مناسب توصیف کرده‌اند.

همچنین گوگل قصد دارد برای بهبود در امنیت حریم خصوصی کودکان و نوجوانان و نیز جلوگیری از نگرانی خانواده‌ها محدودیت‌هایی در مقابل اسپم‌ها، آگهی کنندگان و افراد ناشناس قرار دهد.

ولی با این اوصاف باز هم بسیاری از متفکرین و منتقدین، این موضع‌گیری سریع گوگل را هدفمند توصیف کرده‌اند و صرفاً سوپاپی به جهت جلوگیری از ابراز نگرانی‌هایی که ممکن است توسط خانواده‌ها در اولین هفته‌های فعالیت این بخش از سایت یوتیوب پیش آید. لازم به ذکر است گوگل خود به عنوان بزرگ‌ترین رقیب توئیتر در شبکه‌های اجتماعی، برای عضوگیری حداکثری قصد دارد دست به اقدامی مشابه برای جذب کودکان و نوجوانان بزند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر