۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۲۱۴۷
معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان:
معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان گفت: ایمن‌سازی، مقاوم‌سازی و پیشگیری به منظور کاهش خسارت از اهداف اجرای پدافند غیرعامل در جامعه است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931125000496#sthash.OvgvL8Jo.dpuf
محمد احمدی‌پور صبح امروز در دوره آموزشی پدافند غیرعامل ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با قدردانی از مدیران در برنامه‌ریزی سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به استان و حضور پر رنگ در برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: دهه فجر امسال محمدعلی نجفی استاندار گیلان در تمام شهرستان‌ها حضور پیدا کرد.

وی در ادامه بر همفکری و تعامل مدیران دستگاه‌های اجرایی برای رسیدن به نقطه مشترک پدافند غیرعامل در گیلان تاکید کرد و افزود: توجه مدیران به تشریح و تبیین برنامه‌های پدافند غیرعامل حائز اهمیت است.

احمدی‌پور استانداردسازی در رسیدن به برداشت مشترک در پدافند غیرعامل را مهم خواند و بیان کرد: اجرای پدافند غیرعامل در عرصه‌های مختلف است و این موضوع باید برای مدیران تبیین شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان ایمن‌سازی، مقاوم‌سازی و پیشگیری به منظور کاهش خسارت را از اهداف اجرای پدافند غیرعامل در جامعه برشمرد و خاطر نشان کرد: در مدت 50 سال گذشته تنها سه هفته در جهان جنگ نداشتیم.

وی با بیان اینکه تعداد 220 جنگ در قرن بیستم اتفاق افتاده است، تصریح کرد: قرن گذشته تعداد تلفات انسانی در جنگ‌ها 200 میلیون نفر گزارش شده است.

احمدی‌پور به وقوع چهار جنگ در مدت 31 سال گذشته در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: موضوع مذکور نشان می‌دهد در منطقه‌ای قرار داریم که نیاز بیشتری به اجرای برنامه‌های پدافند غیرعامل دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با اشاره به وقوع جنگ ویتنام، یادآور شد: آمریکا پس از جنگ ویتنام به این نتیجه رسید حمله به نقاط حساس کشورها موجب می‌شود سریع‌تر به اهداف خود برسد و این موضوع در جنگ عراق عملیاتی شده است.

وی پدافند غیرعامل را در بخش‌های اقتصادی، دفاعی، بیولوژیک و زیست‌محیطی دانست و اظهار کرد: پدافند غیرعامل در مدیریت بحران جنگ مؤثر است.

احمدی‌پور بر ضرورت ترویج فرهنگ عمومی پدافند غیرعامل در بخش مدیریتی و عمومی جامعه تاکید کرد و افزود: بیشترین مقاومت باید در مقابل مشکلات و تخریب در جامعه ایجاد شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه زیرساخت‌های جامعه هنگام آسیب باید در کمترین زمان احیا شود، تصریح کرد: تعریف استانداردهایی که مدیران و کارشناسان دستگاه‌های مختلف بتوانند خدمات عمومی هنگام حوادث و بحران‌ها را ارائه کنند، حائز اهمیت است.

وی در پایان گفت: پدافند غیرعامل موضوعی تشریفاتی نیست و در تمام عرصه‌ها باید لحاظ شود تا بتوانیم جامعه را در مقابل حوادث سخت حفظ کنیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر