۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۲۰۱۸
سید محمد میرحبیبی؛
مشاور برنامه ریزی و توسعه پارک علم و فناوری البرز توسعه شرکت های دانش بنیان را راه تحقق اقتصاد بدون نفت و اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در مسیر توسعه کشور نقش پارک های علم و فناوری محوری است.
سید محمد میرحبیبی ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی علاوه بر هویت بخشی به کشور در زمینه استقلال و آزادی تبلور آزادگی و استعمار ستیزی ملت ایران در زمینه های علمی، اجتماعی، فناوری، مذهبی، ورزشی، فرهنگی با زمان قبل از  انقلاب را به وجود آورد.
میرحبیبی گفت: پس از انقلاب سیستم آموزشی کشور  متحول گشت به نحوی که آثار و ثمرات آن به هیچ عنوان قابل مقایسه با زمان قبل از انقلاب نیست و این نشان از توجه ویژه و موفقیت برنامه های انقلاب اسلامی در پرورش و شکوفایی استعداد های نیروی انسانی بویژه  قشر جوان دارد.

رهبر معظم انقلاب بر توسعه شرکت های دانش بنیان تاکید دارند

این مسئول با اشاره به دست آورد های علمی و تحقیقاتی ایران پس از انقلاب تصریح کرد: علاوه بر دستیابی دانشمندان ایرانی به دستاوردهای شگرف در زمینه های نانو تکنولوژی، سلول های بنیادین، علوم فضایی، همانند سازی ژنتیکی، انرژی هسته ای، کشاورزی، بیوتکنولوژی، پزشکی، فنی و مهندسی  و صد ها دستاورد دیگر، آمار و ارقام نشان از توفیقات منحصر به فرد و رشد شتابان انقلاب اسلامی در توسعه زمینه های شکوفایی مخترعین، فناوران، پژوهشگران و دانشمندان و مبتکران دارد.

میرحبیبی یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی را خودکفایی علمی دانست و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب توسعه شرکتهای دانش بنیان و تولید دانش و علوم بومی و فناوری های متکی به توانایی های دانشمندان و مبتکران کشور را با اهمیت می خواند.

در پایان مشاور برنامه ریزی و توسعه پارک علم و فناوری البرز با اعلام این خبر که بر اساس آمار رسمی سازمان های جهانی و بین المللی ایران در سال 2013 رتیه نوزدهم تولید علم را به دست آورده است، بیان کرد: این توفیقات در شرایطی روی داده است که در زمان پس از انقلاب اکثر کشورهای صاحب علم و دانش و فناوری به روش های مختلف تمام تلاش شان را کردند تا با عمال تحریم ها و فشارهای مختلف و حتی ترور دانشمندان ایران را از مسیر خودکفایی علمی و فناوری و تولید دانش دور سازند که دستاوردهای انقلاب در زمینه های متعدد نشان از شکست آن ها دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر