۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۱۲۰۰۶
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: جهاد کشاورزی متولی اصلی تامین امنیت غذایی جامعه است و در پدافند غیرعامل می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.
نیازعلی ابراهیمی پاک در جلسه پدافند غیرعامل که با حضور محمد افشار مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، معاونان سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیران سازمان‌های وابسته در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: باید تعریف مناسبی از پدافند غیرعامل داشته باشیم تا بتوانیم بهتر در بخش‌های مختلف ورود پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی وظیفه تولید، توزیع، ذخیره‌سازی و حفاظت نباتی و حیوانی را بر عهده دارد، افزود: در بحث بیماری‌ها، آفات، واردات بذر و نهال و قرنطینه گیاهی و واردات مواد غذایی که می‌تواند تهدید جدی برای جامعه باشد باید تمهیدات لازم باید اندیشیده شود.

محمد افشار-مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری قزوین- در این جلسه گفت: پدافند غیرعامل به مجموعه‌ای از اقدامات دفاعی غیرمسلحانه گفته می‌شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری و حیاتی و ارتقاء پایداری ملی و تسهیل در مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

وی پدافندغیرعامل را یک موضوع بسیار مهم با پوششی وسیع دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع ارتقاء امنیت و کاهش آسیب‌پذیری کشور در قبال تهدیدات را به همراه خواهد داشت.

وی عدم وجود اعتبارات متمرکز برای پدافند غیرعامل را یکی از مشکلات برشمرد و تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده بتوان اعتبارات مورد نیاز را تامین کرد.

سید بهمن نقیبی، مدیرکل دامپزشکی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: مجموعه اقدامات این اداره در جهت اقدامات پیشگیرانه و راهکارهای اندیشیده شده در بحث بیماری‌های دام و طیور، بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و همچنین تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی است.

وی تجهیز سامانه ثبت وقوع بیماری‌ها (GIS) به‌صورت فعال در بحث جمع‌آوری بیماری‌ها در شرایط بروز آن را از اقدامات مهم این اداره کل در بحث پدافند غیرعامل ذکر کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در بحث فرآورده‌های خام دامی، سیستم یکپارچه قرنطینه خام دامی تجهیز شده که در این سیستم می‌توان معایب و مشکلات فرآورده را رصد کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر