۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۱۱۹۵۴
درطرح تمرین مقابله با خرابکاری احتمالی با نام "مرصاد"در فردو عنوان شد:
براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه پدافند غیرعامل که در دستور کار کلیه ارگان‌ها و دستگاه‌های نظامی و اجرایی کشور قرار گرفته است در این مدت اقدامات و فعالیت‌های چشمگیری در حوزۀ صنعت هسته‌ای صورت گرفته، لیکن ایجاد آمادگی در سایت هسته‌ای فردو را شاید بتوان یکی از مهمترین و موثرترین اقدامات پدافند غیرعامل کشور دانست که بازدارندگی جهت هرگونه حملات خصمانه معاندان را در بالاترین سطح ایجاد نموده است.
هدف از برگزاری این طرح ارزیابی میزان آمادگی و هوشیاری نیروها، تجهیزات، نحوه و سرعت واکنش به تهدیدات احتمالی و افزایش مهارت آنها اعلام شد. طرح"مرصاد" با فراخوان متخصصین و تحت تدابیر دکتر علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران و برنامه‌ریزی‌ معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای و رئیس کمیته پدافند غیرعامل سازمان انرژی اتمی در حالی انجام شد که با هماهنگی همه جانبه درون و برون سازمانی و مسئولین استان قم و همچنین سازمان پدافند غیرعامل کشور با درنظرگرفتن بدترین حالت نوع تهدید به اجرا گذاشته شد.

شایان ذکر است براساس برنامه‌ریزی‌ها و دستورالعمل های تدوین شده در کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان کلیه تیم‌های مقابله که متشکل از نیروهای عملیاتی حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی، همراه با تیم‌های فنی و مهندسی، امداد و آتش نشانی سایت فردو بودند، با موفقیت کامل اقدامات خود را انجام و پاسخ بسیار سریع و قاطع به اقدامات دشمن فرضی دادند.

بر این مبنا سازمان انرژی اتمی ایران با اقداماتی نظیر این طرح در حوزه پدافند غیرعامل این پیام را به ملت همیشه همراه و انقلابی ایران اسلامی می‌رساند که به حمدالله خادمان شما در صنعت هسته‌ای کشور آمادگی کامل برای دفع، مقابله و مدیریت هر حادثه‌ای را دارند.

لازم به یادآوری است که براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه پدافند غیرعامل که در دستور کار کلیه ارگان‌ها و دستگاه‌های نظامی و اجرایی کشور قرار گرفته است در این مدت اقدامات و فعالیت‌های چشمگیری در حوزۀ صنعت هسته‌ای صورت گرفته، لیکن ایجاد آمادگی در سایت هسته‌ای فردو را شاید بتوان یکی از مهمترین و موثرترین اقدامات پدافند غیرعامل کشور دانست که بازدارندگی جهت هرگونه حملات خصمانه معاندان را در بالاترین سطح ایجاد نموده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر