۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹
کد خبر: ۱۱۸۵۳
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان گفت:‌ اگر نسبت به پدافند غیرعامل نگاه پیشگیرانه‌ای داشته باشیم، آسیب‌پذیری به حداقل می‌رسد.
«مراد جعفری»، امروز در کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل در سالن آموزش و پژوهش استانداری اظهار کرد: پدافند غیرعامل، حفاظت از جان و مال انسان‌هاست و با امنیت ملی کشور ارتباط دارد.

وی افزود: هر روز تهدیدات به شکلی خودشان را نشان می‌دهند و در گذشته تهدیدات بیشتر به شکل نظامی، سیاسی بودند اما هم‌اکنون تهدیدات سایبری نیز به آنها اضافه شده‌اند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان گفت: تهدیدات زیادی علیه ما وجود دارد و ما باید در مقابله با آنها طرح‌های دفاعی را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: استان کردستان یک استان مرزی است و تهدیدات آن با دیگر استان‌های کشور متفاوت است.

جعفری با اشاره به اینکه باید بیشتر در شناساندن روش‌های پدافند غیرعامل در استان تلاش کنیم، یادآور شد:‌ فرمانداران شهرستان‌ها، رئیس شورای پدافند غیرعامل هستند و امور مربوط به آن را پیگیری می‌کنند.

همچنین «ناصر علوی‌فر»، مدرس پدافند غیرعامل وزارت کشور نیز در این کارگاه طی سخنانی اظهار کرد:‌ بیش از یک دهه پیش مسأله پدافند غیرعامل در کشور ما به دستور مقام معظم رهبری مطرح شد و ایشان عنوان کردند مسئولان باید در این راستا بسیجی‌وار عمل کنند.

وی گفت:‌ تهدیدات در حوزه‌ی اجتماعی، جفرافیایی، سایبری، امور بانکی، امور علمی، روانی و فرهنگی جامعه وجود دارند و باید یاد بگیریم که چگونه با آنها برخورد کنیم.

مدرس پدافند غیرعامل وزارت کشور با اشاره به اینکه امروز پدافند غیرعامل، سیاست‌ها و راهبردهای خاصی دارد، خاطرنشان کرد:‌ پدافند غیرعامل برای شغل، خانواده و خود فرد نیاز است چون انسان‌ها را در مقابل با تهدیدات بیدار می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر