۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۱۸۴۰
کارگاه آموزشی چهار روزه پدافند غیرعامل روز یکشنبه با حضور مدیران کل، روسای حراست ادارات استان، اساتید و کارشناسان در دفتر آموزش و پژوهش استانداری کردستان در سنندج آغاز شد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان در این دوره آموزشی گفت: این دوره آموزشی چهار روزه است و برای بیش از 150 نفر پیش بینی شده که سطوح مختلف فرمانداران، مدیران کل، کارشناسان و مدیران کارگروه های تخصصی 11 گانه را شامل می شود.

مراد جعفری افزود: اصول و مبانی پدافند غیرعامل، مدیریت بحران، مقابله با تهدیدات زیستی و سناریو نویسی از جمله موضوعاتی است که در این دوره چهار روزه توسط اساتید مدعو از تهران و همچنین کارشناسان استانی آموزش داده می شود.

وی با بیان اینکه توجه به مباحث آموزشی همواره یکی از اولویت های ماست اظهار کرد: در گام های بعدی سعی می کنیم علاوه بر مدیران و کارکنان ادارات و سازمان ها سایر اقشار جامعه را نیز در زمینه آشنایی با پدافند غیرعامل آموزش دهیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان در ادامه گفت: پدافند غیر عامل ارتباط مستقیم با امنیت ملی کشور دارد و وقتی سیر تحولات در این عرصه را رصد می کنیم می توانیم در برابر تهدیدات امنیتی، نظامی و سایبری به صورت نظامند تلاش کرده و طرح های دفاعی را بشناسیم.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل بسیاری از آسیب ها را در جامعه کاهش داده و به دنبال حداکثری کردن پایداری ملی است بر تلاش برای فرهنگ سازی در این راستا و آشنایی آحاد جامعه با این موضوع مهم و اساسی تاکید کرد.

یکی از اساتید این دوره آموزشی نیز گفت: امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی که در همه عرصه ها بویژه تسلیحات، خود را نشان داده است شکل تهدیدات عوض شده و راههای مقابله با تهدیدات نیز پیشرفت کرده است.

حسین رموزی با بیان اینک پدافند به معنی دفع، خنثی کردن و یا کاهش تاثیر اقدامات آفندی دشمن و ممانعت از دستیابی وی به اهداف خود است افزود: امروزه پدافند را با دو مفهوم عامل و غیرعامل می شناسیم.

او اظهار کرد: پدافند عامل بکارگیری مستقیم جنگ افزار به منظور خنثی کردن و یا کاهش اثرات عملیات خصمانه هوایی، زمینی، دریایی و خرابکارانه بر روی اهداف مورد نظر است و این نوع پدافند بر عهده ما نیست.

رموزی افزود: پدافند غیرعامل کلیه اقداماتی است که به منظور به حداقل رساندن خسارات و تلفات و عملیات تعرض هوایی، موشکی و توپخانه ای دشمن بکار گرفته می شود.

کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل از امروز آغاز شده و تا هشتم بهمن ماه جاری در دفتر آموزش و پژوهش استانداری کردستان ادامه دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر