۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۰
مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق گفت: رزمایش پدافند غیرعامل با محوریت بازسازی خطوط آسیب دیده‌ فرضی، اطفاء حریق و کنترل‌های ایمنی و امنیتی نقاط آسیب دیده در محل ایستگاه باری راه‌آهن زاهدان برگزار شد.

به گزارش پايداري ملي به نقل از روابط عمومی اداره کل راه‌آهن جنوب شرق، مصطفی داودی اظهار داشت: سومین رزمایش پدافند غیرعامل با حضور سردار علی اکبری مشاور مدیرعامل در پدافند غیرعامل و مدیریت بحران راه آهن، محمدرضا جهانتیغ مشاور استاندارد و مدیرکل پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان، رضا اربابی مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری، مدیرکل، معاونان و کارکنان راه‌آهن جنوب شرق و ادارات و سازمان‌های شهرستان زاهدان از جمله بسیج، هلال‌احمر، اورژانس و آتش نشانی در محل ایستگاه راه‌آهن تازه تأسیس باری زاهدان برگزار شد.

وی افزود: ارتقا سرعت عمل و توانمندی نیروهای عمل کننده از جمله کارشناسان و تعمیر‌کاران خط و ابنیه، پلیس، بسیج، آتش‌نشانی، اورژانس و امداد و نجات در برابر حملات احتمالی دشمن، کاهش سطح آسیب‌پذیری در برابر بلایای طبیعی و آمادگی و امدادرسانی سریع از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رزمایش است.

مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق خاطرنشان کرد: اجرای این رزمایش با فرض آسیب‌دیدگی خطوط ریلی ناشی از حملات هوایی و انفجار و آتش سوزی واگن‌های کلیدی قطار و در پی ایجاد حریق گسترده و مصدومیت و کشته شدن تعدادی از کارکنان انجام پذیرفت.

داودی ادامه داد: در بخش‌های امداد و نجات مجروحان و مصدومان و انتقال اجساد، استتار و پراکندگی، اطفا حریق، بازگرداندن ایستگاه به وضع عادی، مانور هدایت واگن‌ها بر روی خطوط و بازسازی خطوط آسیب دیده انجام شد که تیم‌های امدادی تعمیر خط در چندین نقطه به انجام عملیات بازسازی خطوط پرداختند.

مشاور مدیرعامل در پدافند غیرعامل و مدیریت بحران راه‌آهن نیز در ادامه گفت: افراد شرکت کننده در این مانور واکنش سریع در برخورد با حوادث به وجود آمده، اطفا حریق واگن‌های باری و مسافری، بازسازی خطوط آسیب دیده و نجات مصدومان در قطار و امدادرسانی به مجروحان و انتقال آنان به آمبولانس و غیره را تجربه کردند و عملکرد نیرو‌ها در کل بسیار مثبت بود.

سید علی اکبری ضمن تأکید بر اهمیت نظم و انضباط و سازماندهی و سرعت عمل در این مانور افزود: این رزمایش با فعالیت سه گروه شامل افرادی که خطوط آسیب دیده را بازسازی می‌کنند، آتش‌نشانانی که حریق را اطفا می‌کنند و گروه‌های امداد و نجات که مجروحان و کشته‌شدگان را منتقل می‌کنند، انجام شد.

در پایان این رزمایش مسئولان در بازدید از محل استقرار تمامی نیروهای دخیل در جریان مانور از تلاش آنها در اجرای درست و بهینه امور تقدیر کردند همچنین در ادامه از بخش‌های آسیب‌دیده خط و روند بازسازی آن نیز بازدید به عمل آمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر