۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۱۴۴۸
اداره کل پدافند غیر عامل استانداری مازندران
چهارمين جلسه ادواري دبيران كميته هاي شهرستاني پدافند غير عامل استان راس ساعت 10 صبح روز چهارشنبه مورخ 10/10/93 در محل اداره کل پدافند غیر عامل استانداری مازندران برگزار گردید.


چهارمين جلسه ادواري دبيران كميته هاي شهرستاني پدافند غير عامل استان راس ساعت  10 صبح روز چهارشنبه  مورخ 10/10/93  در  محل  اداره کل پدافند غیر عامل استانداری مازندران برگزار گردید.

در این جلسه نبوی مدیر کل پدافند غیر عامل استان مازندران  ورئیس جلسه ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسگری (ع) و گرامیداشت حماسه نهم دی "روز بصیرت و ميثاق امت با ولايت"، با برشماري اقدامات پدافند غير عامل بر اساس وجود تهدید  فرهنگی اقدام پدافندی نیز باید با رویکرد فرهنگی اتخاذگردد.با نگاه اجمالی به تاریخ  اسلام و ایران همه اقدامات فرهنگي ما در طول تاريخ برگرفته از نهضت عاشورا است و تنها راه موثر در مقابل هجمه فرهنگي دشمن تاسي به فرهنگ عاشورا ،تقويت پايگاه هاي مردمي و استقرار فرهنگ عاشورايي در جامعه است.

وی گفت:انشالله نخبگان و شما بعنوان کارگزاران نظام با شناخت جنگ نرم وتهديدات مردم محور اقداماتی را متناسب با اين تهديدات در سطح شهرستان اتخاذ نمائید .از آنجا که استان مازندران جزء استانهای حادثه خیز تلقی می شود . ما باید اقداماتی انجام دهیم که فرایند مدیریت بحران را تسهیل نمائیم . لذا دبیران در راستای انجام  این وظیفه از دستگاههای اجرایی برنامه بخواهند و دستگاههای اجرایی شهرستان باید در راستای مقابله با تهدیدات سناریوی مقابله ای را متناسب  با تهدید احتمالی تهیه نمایند.باید بگونه ای اقدام شود که همگان الزامات پدافند غیرعامل را رعایت  نمایند.


وی ادامه داد:یکی از الزامات رعایت مفاد قانون بند الف ماده 215 و مبحث 21 مقررات ملی ساختمان در کلیه ی بخشهای زیر ساختی و ساخت و ساز می باشد که به ویژه توجه شهرداریها و دهیاریها و سازمان نظام مهندسي ساختمان را می طلبد.

در ادامه هریک از دبیران شهرستانی عملكرد شهرستان خود را ارائه نمودند و در پایان از دبیران کمیته های برتر شهرستانها در هفته پدافند غير عامل تقدیر بعمل آمد.




 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر