۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۱۴۱۹
سردار جلالی در جمع مردم رباط کریم:
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: ما امروز یک ابر قدرت نرم در سطح دنیا به حساب می آییم و رویارویی ما با استکبار مدل جدیدی از جنگ نرم است ، برای همین تاکید می کنیم که حماسه ۹ دی مهم است، چرا که ظرفیت نرم نظام با جبهه استکبار با هم مقابله کردند و ظرفیت نرم جمهوری اسلامی ایران پیروز صحنه بود.
سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور دراجتماع بزرگ بسیجیان ، مسئولین و مردم رباط کریم، که در محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره)برگزار شد،حضور مردم در حماسه ۹ دی را تیر خلاص به دشمن دانست و به تشریح الگوهای مقابله با تهدیدهای براندازانه در سطح دنیا پرداخته و اظهار داشت: در برخورد با تهدیدات براندازانه، الگوی سخت، استفاده از نیروهای نظامی، الگوی نیمه سخت، تدابیر شدید امنیتی و الگوی نرم وجود دارد که با تدابیر مقام معظم رهبری در فتنه ۸۸ از الگوی نرم نظام برای مدیریت این فتنه استفاده شد.

سردار جلالی گفت: دشمن با پدیده ای بنام جنگ نرم و سلاح رسانه با دروغ پردازی و جسارت دادن به آشوب گران، هدایت فتنه گران ، بزرگنمایی آشوب فراخوان مخالفین ، بکارگیری افکار دیگران و پروژه کشته سازی سعی در آشوب و براندازی داشت.


وی مقابله نرم را استفاده از ظرفیت، قدرت و اعتماد موجود در کشور عنوان کرد که موجب شد مردم برای شفاف سازی و جداسازی فتنه‌گران از بدنه مردم وارد صحنه شوند.

سردار جلالی مهم‌ترین اجزای قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران را وجود ولایت فقیه و ویژگی‌های شخصی مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری یکی از ارکان قدرت نرم کشور به حساب می‌آیند که با ویژگی‌های شخصی خود که عبارتند از هوشمندی، تدین، شجاعت و دشمن‌ستیز بودن موجب شده است پس از جنگ تحمیلی، حدود هشت جنگ نزدیک را برای کشورمان مدیریت و هدایت کنند.

وی با اشاره به اینکه داعش یکی از این هشت جنگ نزدیک بود که آمریکا برای ایجاد تشنج در داخل کشور ما طراحی کرده بود و با مدیریت مقام معظم رهبری در نطفه خفه شد، گفت: آمریکا با تقویت گروه‌های افراطی تکفیری به دنبال ایجاد جنگ شیعه و سنی در کشور ما بود که رهبری این مساله را مدیریت کردند. این مساله از ورود جنگ به داخل کشور و مدیریت آن در خارج از مرز‌ها کمک کرد.

جلالی با تشریح مولفه‌های قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران که برگرفته از شخصیت مقام معظم رهبری است عنوان کرد: قدرت نرم نظام، نفوذ کلام رهبری در مردم و اعتماد مردم به رهبری است؛ به گونه‌ای که اگر رهبری در مساله‌ای اظهار نظر کند این موضوع برای مردم حل شده است. از این رو هجمه رسانه‌های دشمن بر مساله ولایت فقیه نشان از آن دارد که آن‌ها به تاثیرگذاری مقام معظم رهبری و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران پی برده اند و هوشمندانه به این مشاله پرداخته‌اند.

وی محبوبیت رهبری را یک سرمایه عظیم برای کشور دانست که در شرایط مهم خود را نشان می دهد.

"نمونه آن سخنرانی ایشان در خطبه های نماز جمعه بود که پس از طرح گله مندیشان از اتفاقات روز عاشورا، مردم به میدان آمدند و این حماسه عظیم را ثبت کردند."

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور شکل‌گیری وحدت ملی را یکی دیگر از مولفه های قدرت نظام عنوان کرد که بر هول رهبری شکل گرفته است و گفت: نگاه بر حوادث منطقه و اتحاد همه اقوام، گروه‌ها و گرایش‌ها بر رهبری به عنوان یک مولفه مهم قدرت نرم مطرح است.

وی جمهوری اسلامی ایران را یک ابر قدرت نرم در سطح منطقه دانست و تاکید کرد: ما امروز یک ابر قدرت نرم در سطح دنیا به حساب می آییم و رویارویی ما با استکبار مدل جدیدی از جنگ نرم است و برای همین تاکید می کنیم که حماسه ۹ دی مهم است، چرا که ظرفیت نرم نظام با جبهه استکبار با هم مقابله کردند و ظرفیت نرم جمهوری اسلامی ایران پیروز صحنه بود.








گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر