۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۱۲۱۸
مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد:
مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد گفت: تهدیدات فرسایش خاک، فاجعه‌بار تر از جنگ نظامی است.
 محمود مؤمن‌نسب درخصوص شرکت استان کهگیلویه و بویراحمد در همایش ملی پدافند غیرعامل در علوم دریایی هرمزگان گفت: این همایش با هدف اثرات رسوب بر اکوسیستم‌های دریایی در استان هرمزگان برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فرسایش خاک یک چالش جهانی است که به طور جدی منابع آب و خاک را تهدید می‌کند و سالانه 2 میلیارد تن خاک حاصل‌خیز از طریق رودخانه‌ها وارد سدها و دریاها می‌شود.

وی به فاجعه زیست محیطی ناشی از فرسایش خاک اشاره کرد و افزود: متوسط خاک از دست رفته در ایران سالانه 30 تن در هکتار بوده، در حالی که این میزان در دنیا 15 تن در هکتار است.

این مسئول بیان کرد: تهدیدی که از ناحیه فرسایش خاک متوجه زیست‌ بوم‌های اساسی کشور می‌شود، خطرناک‌تر و فاجعه‌بارتر از یک جنگ نظامی است.

مؤمن نسب اضافه کرد: با توجه به فاصله نزدیک استان کهگیلویه و بویراحمد با دریای عمان و خلیج فارس و نظر به تأمین بخش زیادی از غذای ما از جمله ماهی و میگو توسط این اکوسیستم، اداره‌کل پدافند غیرعامل این استان مصمم شد تا در راستای کمک فکری در قالب تدابیر و اقدامات پژوهشی مناسب به همراه یک تیم در همایش ملی پدافند غیرعامل در علوم دریایی استان هرمزگان که آذرماه برگزار شد، شرکت کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این همایش علاوه بر تقدیر مکتوب از اداره‌کل پدافند غیرعامل استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد دو مقاله استان یکی تحت عنوان اثرات پتانسیل فرسایش رسوب در محیط دریایی توسط دکتر محسن آرمین عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج و وجیهه قربان‌نیا دانشجوی دکترای دوره محیط زیست و یک مقاله دیگر تحت عنوان علوم فقهی و آبزیان توسط علی قباد‌پور دانشجویی دکترای فقه و حقوق و سیدمحمدلطیف افسری کارشناس ارشد تاریخ اسلام از میان قریب به 850 مقاله وارده به این همایش از سراسر کشور مورد پذیرش قرار گرفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر