۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۱۱۷۳
دومين نشست مشترك قرار گاه زيستي و كارگاه آموزشي و مجازي يك روزه
مومن نسب:مسئولين، كارشناسان و اصحاب رسانه ها بدانند، پدافند غيرعامل يك تشكيلات حاكميتي است كه اصول راهبردي آن بر مبناي سياست گذاري، نظارت، آينده نگري، آينده پژوهي و تسهيل مديريت ها در بخش هاي مختلف بنا شده و مانند حوزه ها نظير راه و شهرسازي، جهاد كشاورزي، بنياد مسكن ، شهرداري ها و ...... شان و رويكر اجرايي و مديريت درصحنه و عمليات را ندارد.
مهدی صالحی

 

مديركل پدافندغيرعامل استان كهگيلويه و بويراحمد در دومين نشست مشترك قرار گاه زيستي و كارگاه آموزشي و مجازي يك روزه كه با رويكرد پدافندغيرعامل در سالن اجتماعات محيط زيست برگزار شد، گفت:آموزش به واسطه جنس مهارت افزايي، بروزرساني، بهسازي و ارتقاي آگاهي، يكي از مؤلفه هاي مهم و اثرگذار در ميزان آمادگي، پيش گيري و قدرت تصميم گيري درست است.

وي افزود:تحقق و توسعه پايدار، زماني ممكن است كه بتوانيم با آموزش و فرهنگ سازي مفاهيم را بصورت كاربردي در واقعيت هاي جامعه و زندگي مردم وارد كنيم.

محمود مومن نسب اظهارداشت: توجه پدافند غير عامل در حوزه هاي محيط زيست به اندازه اي است كه علاوه بر تنظيم تفاهم نامه في مابين سازمان پدافند غيرعامل و سازمان محيط زيست كشور، تعداد 3 قرارگاه زيستي، شيميايي و پرتويي در راستاي اهداف و مأموريت هاي زيست محيطي و ذخاير طبيعي كشور شكل گرفته است.

دبير شوراي پدافند غيرعامل استان در ادامه خطاب به مسئولين و دست اندر كاران محيط زيست خاطر نشان كرد:با توجه به نقش و مأموريت هاي تأثير گذار محيط زيست در حفظ، احيا و بهسازي ذخاير طبيعي، ضوابط و مقررات آمايش سرزميني و مديريت بحران هاي زيستي، ضروري است مقوله پدافند غيرعامل در اين حوزه بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.

مديركل پدافندغيرعامل در تبيين و تعريفي از اين حوزه افزود: پدافند غيرعامل به عنوان يك تفكر مستمر و دانش بين رشته اي به مجموعه تمهيدات، تدابير و اقدامات غير نظامي و غير مسلحانه اطلاق مي شود كه، هدف آن ارتقاي آمادگي، افزايش پايداري، كاهش آسيب پذيري و مأيوس نمودن منشأء تهديد از ناحيه بخش هاي طبيعي و غيرطبيعي است.

مومن نسب در خصوص كاركرد پدافندغيرعامل گفت: مسئولين، كارشناسان عزيز و اصحاب محترم رسانه ها بدانند، پدافند غيرعامل يك تشكيلات حاكميتي است كه اصول راهبردي آن بر مبناي سياست گذاري، نظارت، آينده نگري، آينده پژوهي و تسهيل مديريت ها در بخش هاي مختلف بنا شده و مانند حوزه ها نظير راه و شهرسازي، جهاد كشاورزي، بنياد مسكن ، شهرداري ها و ...... شان و رويكر اجرايي و مديريت درصحنه و عمليات را ندارد.

كارگاه اموزشي مذكور با حضور قريب به 100 نفر از كارشناسان، روساي واحد ها، معاونين اداره كل محيط زيست به مدت 12ساعت برگزار و براي افرادي كه در ارزيابي دوره نمره لازم را كسب كنند گواهينامه كد دار صادر ميشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر