۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۱۱۱۱۹
امیر اسماعیلی:
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت: قبل دشمنان جمهوری اسلامی همیشه در تیررس پدافند هوایی ما خواهد بود و لحظه ای غفلت نخواهیم کرد.
امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی شامگاه یکشنبه در یادواره ۴۴ شهید دانشکده فنی شهید محمد منتظری گفت: جرقه جنبش ۱۶ آذر توسط سه دانشجوی شهید دانشگاه تهران زده شد و به خاطر استکبار ستیزی، رابطه نداشتن ایران با بریتانیا و همچنین حضور نیکسون در ایران بود که منجر به شهادت آن ها شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء افزود: خون دل های زیادی قبل از انقلاب برای پیروزی آن خورده شد و دشمنان در بعد از انقلاب هر چه در توان داشتند برای نابودی آن گذاشته و حتی اقدام به ترور فیزیکی شخصیت ها کرده و در نهایت ۸ سال جنگ را به ما تحمیل کردند.

وی ادامه داد: در جنگ غریب بودیم اما غافل نبودیم، هیچکسی را نداشتیم اما ملت و جوانان خوبی در آن دوران وجود داشت، ما در جنگ امام و رهبر داشتیم، آمریکایی ها و کشورهای دیگر بسیار به صدام کمک کردند و آخرین کمک آنها نیز اعدام او بود که توسط کسانی انجام شد که بیشترین کمک را به صدام کرده بودند.

امیر اسماعیلی گفت: امروز دشمن جرأت نمی کند به مرز های ما چپ نگاه کند، ما در زمان جنگ دفاع کردیم اما در هیچ کجای تاریخ نیامده است که جمهوری اسلامی ایران نامسلمانی و نامردی کرده باشد، ما به دفاع مقدس افتخار می کنیم، چون فرهنگ آن از عاشورا برگرفته شده است.

وی با اشاره به شهدای دانشجو افزود: شهید زین الدین رتبه ۶ کنکور سراسری سال ۵۶ را داشت، شهید اوحدی نیز رتبه ۴ در کنکور عمران را کسب کرده بود، اینها انسان های فرهیخته ما هستند، شهدای هسته ای و دانشمندان ما نیز همین گونه اند، آنها در دنیا مشهور بودند، زیرا اگر اینطور نبود رژیم صهیونستی فکر ترور آنها را نمی کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء اظهار کرد: امروز افتخار متجاوزان چیست؟ آنان هیچ افتخاری ندارند بلکه باعث بد گمانی ملت آنها شده است، باعث شده است که نسل های آینده آنها از فعالیت هایشان سرافکنده باشند و بگویند پیشینیان ما گلوی کودکان غزه را بریده و افغان ها را در خاک خود به خون کشیده است.

امیر اسماعیلی به مذاکرات هسته ای اشاره و بیان کرد: از مدت یکسال و اندی که از مذاکرات گذشته است دقت کنید نمایندگان ۱+۵ چند بار حرف خود را عوض کردند.

وی گفت: باید به ولایت اعتقاد داشت زیرا ما صراطی مستقیم تر از بیانات رهبری نداشته و همین رهنمود های ایشان است که تحریم ها نتوانسته اثر واقعی خود را بر این کشور بگذارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء بیان کرد: زمانی جنگ خاکریز بود، اما امروز تهدیدات ۳۶۰ درجه است، تهدید از همه طرف وجود دارد و نوع آن هوایی است زیرا بهتر و دقیق تر عمل می کند.

امیراسماعیلی ادامه داد: در سال ۸۷ رهبری دستور تشکیل پدافند هوایی را صادر فرمودند و از آن روز ماموریت ۲۴ ساعته خود را بدون توجه به برف، صاعقه بارن یا آفتاب انجام داده و آسمان کشور را رصد می کنیم.

وی با اشاره به امنیت موجود در آسمان ایران گفت: در اطراف ما کشورهای صاحب سبکی که با غربی ها نیز تفاهم نامه و پیمان نامه دارند از حضور بدون اجازه هواپیماهای غریبه به خاک خود اعتراض می کنند اما پرنده ای اجازه نفوذ به آسمان ایران را به خود نمی دهد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ادامه داد: در  زمان جنگ و جبهه ها نیز هر کجا سپاه و ارتش با هم بودند توانستند موفق شوند امروز نیز در قرارگاه پدافند هوایی، هم یگان های سپاه و هم یگان های ارتش حضور موثر دارند.

امیر اسماعیلی اظهار کرد: در هر لحظه و ساعت اتفاقاتی در آسمان انجام می شود زیرا پای کشورهای فرامنطقه ای در آسمان کشورهای دور ایران باز شده است، دفع بمب گذاری هوایی و هواپیما ربایی از جمله وظایف پدافند هوایی است که هیچ نهادی در کشور این وظیفه را ندارد.

وی اضافه کرد: در کنار به روز بودن تجهیزات پدافند هوایی، بومی بودن آن نیز برای ما بسیار مهم است چون اگر ما قطعه ای از آمریکا بخریم قطعا محکوم به شکست بوده و من امروز اعلام می کنم که در هیچ موردی حتی یک موشک آمریکایی شلیک نشده و نخواهد شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء بیان داشت: ما امروز با کمترین هزینه، پرهزینه ترین سیستم های دشمنان را مانند U2 سرنگون کرده و برای مثال در چندی پیش این هواپیما نزدیک مرز شد که با اخطار ما عذر خواهی کرد و برگشت.

امیر اسماعیلی با اشاره به هواپیمای هرمس گفت: این هواپیما در آسمان مانند سوزنی در انبار کاه بوده و در فضایی باید منهدم شود که در آنجا هواپیمای مسافربری نیز عبور کرده ما در عملیاتی ۴۳ دقیقه ای آن را نابود کردیم.

وی به دستگیری ریگی نیز اشاره کرد و اظهارداشت: در سال ۸۹ هواپیمای ریگی وارد ایران شد که قبل از آن ریگی ۴ بار هواپیمای خود را عوض کرد و با کارت شناسایی جعلی وارد هواپیما شد که به محض ورود به خلبان هواپیما دستور فرود دادیم که وقتی با عدم تمکین خلبان مواجه شدیم اقدام به نشان دادن قدرت خود کرده و آن را نشاندیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء تصریح کرد: هواپیمای ایساف که در افغانستان بیشترین جنایت را انجام داد تصور نمی کرد که در قلب افغانستان نیز از دید پدافند هوایی ما پنهان نماند، این هواپیما جمعه در نزدیکی مرز ایران خود را یک هواپیمای مسافربری معرفی کرد و ما نیز اجازه دادیم تا جایی که کامل در اختیار ما باشد وارد آسمان کشور شود.

امیر اسماعیلی افزود: افراد معدودی می گفتند اجازه دهید این هواپیما عبور کند اما ما سرباز آنها نیستیم بلکه از رهبری و ولایت دستور گرفته و به هواپیما دستور فرود دادیم که ابتدا تمکین نکرد اما وقتی با قدرت هوایی ما روبرو شد مجبور به فرود در بندر عباس کرد.

وی بیان کرد: آمریکا حق ندارد که پای خود را در جمهوری اسلامی ایران بگذارد زیرا این کشور صاحب داشته و ما مدیون خون شهدا هستیم، اگر توفیق دفاع دیگری به ما نصیب شد شرمنده خون شهدا نخواهیم شد اما اگر آنها دندان هایشان را برای خود نگه داشته و این کار را نکنند مطمئن باشید که  قلب آنها را در هر لحظه نشانه گرفته و لحظه ای غافل نخواهیم شد.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر