۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۱۰۳۱
نماینده مهریز:
دخیل عباس زارع زاده گفت: یکی از مکان‌هایی که در استان یزد و کشور از اهمیت بالایی در راستای پدافند غیرعامل برخوردار است بندر خشک است.
حجت الاسلام "دخیل عباس زارع زاده" با بیان این که بهبود فرآیند توسعه پایدار، کاهش آثار زیست محیطی و کاهش کلی هزینه‎‎های حمل و نقل از ویژگی‌های مهم بندرخشک است، افزود: یکی از مکان‌هایی که در استان یزد و کشور از اهمیت بالایی در راستای پدافند غیرعامل برخوردار است بندر خشک است.

وی افزود: این طرح عظیم در استان یزد به وسیله کنسرسیوم سرمایه‌گذاری پیشگامان و مؤسسه کوثر استان یزد توانست خود را نشان دهد.

این نماینده مجلس، در ارتباط با فعالیت‌های انجام گرفته در این طرح نیز گفت: با پیگیری‌هایی که در وزارتخانه‌ها انجام شده در رابطه با موضوعات گمرک و اتصال ریل با وجود رقابت‌های شدیدی که در کشور وجود دارد، کارهای موفقی انجام و مجوزهای لازم اخذ شده است.

وی گفت: محل استقرار این بندر از دو طریق ریلی و راه زمینی مورد توجه قرار گرفته است، بنابراین استقرار این بندر بر سر راه کریدورهای بین‏‏ المللی خود می‌تواند نشان‌دهنده مکان‏‏ یابی مناسب این طرح باشد.

زارع ‏‏زاده در عین حال تاکید کرد که این موضوع می‌تواند به عنوان مزیت اجرایی این طرح در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: در آینده نه چندان دور، شاهد اجرایی شدن و عملیات فیزیکی و عملیاتی شدن برنامه‌های اقتصادی این بندر در استان یزد هستیم.

وی به ظرفیت‎‎های شهرستان بافق نیز در این مورد اشاره کرد و گفت: وجود ایستگاه راه آهن بافق به عنوان مهمترین قطب ریلی کشور و واقع شدن در یک پنج راه عظیم ریلی از دیگر مزیت‌های بندر خشک یزد خواهد بود.

نماینده مردم بافق، بهاباد، ابرکوه، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که با کمک مردم و اعتمادی که به این مجموعه دارند، کماکان این امور را با موفقیت پیش ببرد.

وی همچنین گفت: امیدواریم استان یزد که در تمام امور پیشتاز است در طرح بندرخشک هم به عنوان پایلوت کشوری مطرح و آن محدودیت‌ها و مشکلاتی که در کنار بنادر آبی جنوب کشور داریم، از طریق این بندر از بین برود.

زارع‌زاده با بیان این که راه‌اندازی نخستین بندر خشک کشور در یزد و در مجاورت مهریز یکی از مهم‌ترین جرقه‌های اقتصادی و پیشرفت این شهرستان به حساب می‌آید، اظهار کرد: فعالیت بندر خشک یزد با هدف رونق گسترده اقتصادی استان، پیشرفت قابل قبولی دارد.

وی افزود: این بندر پایانه‌ای برای تقویت ترانزیت و صادرات و به عنوان پس‎‎کرانه‌ای برای بندر شهید رجایی در استان هرمزگان خواهد بود.

نماینده مردم بافق، بهاباد، ابرکوه، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی‌ با اشاره به همت استاندار یزد در پیگیری تاسیس این بندر خشک، عنوان کرد: چندین استان کشور از جمله تهران، قم و کرمان تاکنون متقاضی تأسیس و راه‌اندازی بندر خشک بوده‌اند، اما هیچ یک از آنان تاکنون به مرحله اجرایی نرسیده است و بندرخشک یزد، نخستین بندر خشک فعال کشور است که با مشارکت و استقبال خوب مردم و مسئولان یزد فعالیت خود را آغاز کرده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر