۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۱۰۰۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه:
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، مبارزه با این بیماری را فعالیتی در راستای پدافند غیرعامل و حفظ جان مردم در برابر این بیماری عنوان کرد.
کریم اظهار کرد: باید حتما آزمایش کشتار را در کشتارگاههای استان جدی بگیریم و برای ریشه کنی این بیماری، برنامه بلندمدتی با رویکرد بهسازی دامداری ها، محیط زندگی و حرکت به سمت هرچه صنعتی تر شدن واحدهای دامپروری در استان تعریف کنیم.

همچنین به گفته مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه برای برنامه های مبارزه با این بیماری در سال جاری نیاز به حدود 850 میلیون تومان اعتبار است.

وی با بیان این که ابتلا به تب مالت در این استان از میانگین کشوری بالاتر است، شهرستان های دالاهو، سنقر و کلیایی، گیلانغرب، کنگاور و ثلاث باباجانی را از نقاط پرخطر استان در ابتلای به این بیماری برشمرد.

مرزی بودن استان کرمانشاه و مساله صادرات دام زنده و امکان انتقال ویروس این بیماری باعث افزایش ضریب ابتلا به تب مالت در استان کرمانشاه شده است.

در سال های گذشته نیز در مواردی مانند آنفلوانزای پرندگان و تب کریمه کنگو را در استان های مرزی شاهد بودیم که جا دارد مسوولان کشوری با تخصیص اعتباری مناسب، دامپزشکی و متولیان بهداشتی استان کرمانشاه را برای ریشه کنی تب مالت یاری دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر