۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۴
با هدف پایدارسازی آبرسانی در تهران،
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: احداث رینگ قمر بنی هاشم نقش مهمی در پدافند غیر عامل داشته و در مواقع بروز حوادث غیر مترقبه از قبیل زلزله،خدمات آبرسانی به تهران را بدون مشکل انجام می دهد.
به گزارش پايداري ملي، محمد پرورشˈ در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه های آب و فاضلاب غرب تهران افزود: این پروژه به طول 180 کیلومتر ،شامل تصفیه خانه های جلالیه،کن،تهرانپارس،سوهانک،ماملو و تصفیه خانه شمال غرب تهران به همراه شبکه آبرسانی این تاسیسات، دورتادور تهران را تحت پوشش قرار می دهد.

** آب ماملو سال آینده به تهران می رسد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران اضافه کرد: حدود 30 کیلومتر از این شبکه در قالب پروژه ماملو تعریف شده که از پروژه های مهر ماندگار محسوب می شود.

به گفته پرورش در این بخش از پروژه عملیات لوله کشی از تصفیه خانه هفتم تا ورودی تهران اجرا شده و در صورتی که تجهیزات مورد نیاز تصفیه خانه آماده شود، طی چهار ماه اول سال آینده آب سد ماملو به تهران می رسد.

وی با اشاره به نقش این پروژه در تعادل بخشی و ارتقای کیفیت آب جنوب و شرق تهران اضافه کرد: با اجرای این پروژه سالانه 70 میلیون متر مکعب آب به تهران و 30 میلیون متر مکعب هم به ورامین و پاکدشت منتقل می شود.

پرورش اضافه کرد:احداث رینگ قمر بنی هاشم نقش مهمی در پدافند غیر عامل داشته و در مواقع بروز حوادث غیر مترقبه از قبیل زلزله،خدمات آبرسانی به تهران را بدون مشکل انجام می دهد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، تعادل بخشی به کیفیت آب مناطق شمالی و جنوبی تهران را از دیگر اهداف اجرای این رینگ ذکر کرد.

وی با اشاره به خصوصیات این پروژه اظهار داشت:در این پروژه شبکه آبرسانی به قطر 2 هزار میلی متر در مناطقی اجرا می شود که در بافت شهری قرار داشته و دارای انواع معارض می باشد.

پرورش در خصوص منابع مالی مورد نیاز این پروژه گفت: منابع پیش بینی شده برای این پروژه 500 میلیارد تومان است که 50 درصد آن از محل منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب استان تهران و 50 درصد باقی مانده از محل منابع دولتی تامین می شود.

به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، این پروژه سه ماه است که آغاز شده و زمان اجرای آن هم سه سال پیش بینی شده است.

وی یادآور شد:پروژه رینگ قمر بنی هاشم به طور همزمان از چند نقطه اجرا می شود و با تکمیل هر کدام از قطعات، بهره برداری از آن نیز انجام می شود .

** انتقال 30 میلیون متر مکعب آب به شهر جدید پرند

پرورش همچنین گفت: در بخشی از این پروژه با احداث تصفیه خانه ششم در شمال غرب تهران و تکمیل شبکه آبرسانی، علاوه بر تامین آب مورد نیاز منطقه 22 شهرداری تهران ،30 میلیون متر مکعب آب نیز به شهر جدید پرند اختصاص خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در بخش دیگر سخنان خود از اصلاح توسعه و یک هزار و 200 کیلومتر شبکه آب و فاضلاب در استان تهران خبر داد.

پرورش با بیان اینکه تکمیل سیستم فاضلاب تهران نیازمند 9 هزار کیلومتر اجرای شبکه است، خاطرنشان کرد: از این میزان تاکنون چهار هزار و 500 کیلومتر شبکه اجرا شده که 600 کیلومتر آن در سال جاری احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تعداد مشترکین شبکه فاضلاب در استان تهران را یک میلیون و 300 هزار مشترک عنوان کرد و افزود: از این تعداد 300 هزار مشترک در سال گذشته و امسال به مشترکین اضافه شده اند.

وی با بیان اینکه برای تحت پوشش قرار دادن 50 درصد از جمعیت تهران برنامه ریزی شده است از مردم خواست از زیرساخت های ایجاد شده به این منظور استفاده کرده و تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گیرند.

بر اساس اظهارات مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، 900 پروژه آب و فاضلاب به ارزش یک هزار میلیارد تومان در استان تهران در دست اجراست.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر