۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۰۸۷۷
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انزلی از اجرای دومین مرحله مانور پدافند غیرعامل مقابله با تهدید احتمالی بیماری ' آنفولانزای فوق حاد پرندگان ' با مشارکت مرزبانی گیلان ، نیروی انتظامی و حفاظت منابع آبزیان خبر داد.
اکبر میغی ' اظهار کرد : در این عملیات یگان های شرکت کننده از ارگان های مذکور با برنامه ریزی صورت پذیرفته با شناورهای دریایی، به محل های مشخصی از عرصه آبی تالاب اعزام شدند تا هماهنگی لازم جهت مقابله با هرگونه تهدید احتمالی را پیدا کنند .

وی با اشاره به قابل سرایت بودن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به طیور صنعتی و محلی و انسان خاطرنشان کرد : تالاب انزلی بعنوان یکی از مناطق مهم زمستان گذرانی پرندگان مهاجر مورد پایش های مستمر آنفولانزای فوق حاد پرندگان قرار دارد .

وی یاداور شد: مرحله نخست این مانور اوایل آبان با همکاری شبکه دامپزشکی و اداره محیط زیست شهرستان انزلی بمنظور ایجاد آمادگی بین ارگانها از لحاظ تمهیدات امنیتی و بهداشتی لازم در مواقع بحران به مورد اجرا در آمد.

رییس شبکه دامپزشکی انزلی نیز در این خصوص به ایرنا گفت : وجود عمده مزارع پرورش طیور صنعتی شهرستان در حاشیه تالاب انزلی و تراکم بالای مرغداری های صنعتی در استان گیلان و شمال کشور ، اهمیت کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر از جمله آنفلوانزای پرندگان را دوچندان می کند.

دکتر ' نوید صفر زاده ' اظهار کرد : بیماری آنفلوآنزای طیور در صورت بروز علاوه بر تهدید سلامت و بهداشت عمومی جامعه، ضرر اقتصادی زیادی به صنعت طیور وارد می کند .

وی از مردم خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک شامل تلفات غیرعادی ، بی حالی و سایر علائم مربوط در پرندگان شامل طیور صنعتی ، بومی و مهاجر مورد را به اداره دامپزشکی اطلاع دهند تا نمونه برداری های لازم انجام شود.

تالاب زیبای انزلی بعنوان یکی از زیستگاه های ویژه برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجر نقاط مختلف جهان از نقاط با ریسک بالا در منطقه شمال کشور است که می بایست از این منظر بسیار هوشیار و برای مقابله با آن از هر لحاظ در آمادگی کامل بود
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر