۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۰۶۸۷
استان قزوین:
به مناسبت هفته پدافند غیرعامل سومین همایش پدافند غیرعامل در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، نشست گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل با حضور محمد افشار مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین، مهندس یداله کاظمی نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین و جمعی از مسئولان، مهندسان و فعالان این حوزه در سالن اجتماعات حمدالله مستوفی این سازمان برگزار شد.

افشار، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین در این مراسم طی سخنانی گفت: حوزه فنی و اجرایی از جمله بسترهای تهدیدزا در زمینه پدافند غیرعامل است که در صورت اجرای صحیح و عملیاتی کردن الزامات این حوزه می‌توان بخش زیادی از تهدیدات ناشی از آن را کاهش داد.

افشار ادامه داد: پدافند باید در آغاز هر طرح در دل آن عملیاتی شود؛ زیرا این موضوع، چیزی منفک از خود طرح نیست.

کاظمی، نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین نیز اظهار کرد: این استان با توجه به اقدامات مناسبی که در حوزه پدافند غیرعامل به انجام رسانده است، توانست برای دومین سال پیاپی رتبه نخست کشوری را در این حوزه به خود اختصاص دهد.

وی افزود: در مبحث 21 مقررات ملی ساختمان نیز این موضوع مورد توجه قرار گرفته است و از طریق آن سعی در ایمن‌سازی ساختمان‌ها و رفع تهدیدها می‌شود.

مهندس محمدرضا صادقی مقدم چوکامی، عضو هیئت رئیسه گروه تخصصی شهرسازی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین به عنوان دیگر سخنران این همایش بیان کرد: از مهمترین عوامل افزایش‌دهنده تلفات انسانی در حملات نظامی به مناطق شهری، شهرسازی غیراستاندارد و غیرمنطقی مسکن است که در این زمینه باید تمهیدات مناسبی اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: شهرسازان باید با توجه به کاربری بنا و نیازهای آن فضاهایی طراحی کنند که علاوه بر عملکرد پدافندی در زمان جنگ، در زمان صلح نیز کاربری مناسبی داشته باشد.

محمدبیگی، از استادان پدافند غیرعامل استان قزوین نیز در این برنامه رعایت اصول 24 گانه پدافند غیرعامل را بهترین راه مصونیت از آسیب‌ها دانست و اضافه کرد: باید اعتقاد به این موضوع نهادینه شود و مهندسان و ناظران نیز رویکرد پدافند غیرعامل داشته باشند.

وی عنوان کرد: مکانیابی در اصول پدافند غیرعامل اهمیت بسیار زیادی دارد که در این زمینه سه اصل انسان، فضا و فعالیت‌های انسانی حاکم است و رعایت موارد یاد شده تا حد زیادی موجب کاهش تلفات در حوادث احتمالی می‌شود.
در پایان از اعضای گروه تخصصی شهرسازی به دلیل تلاش در راستای اجرایی نمودن چک لیست گردش کار و لاحظات پدافند غیرعامل در ساختمانهای شهری تقدیر به عمل آمد
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر